^Back To Top
  
  
  

Środa 13.05.

Witajcie kochani, to już 13 maja.

1.W tym tygodniu rozmawiamy o zwierzętach w gospodarstwie, dlatego najpierw posłuchajcie piosenki ,słuchajcie dobrze i naśladujcie odgłosy zwierząt ,to super zabawa. Zaproście rodziców do zabawy.

Pt.”Dziadek fajną farmę miał”

 https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

- powiedzcie jakie zwierzęta hodował dziadek?

-ile rodzajów zwierząt miał gospodarz(dziadek)

2.Teraz posłuchajcie bajki pt.”Awantura na wiejskim podwórku’

 https://www.youtube.com/watch?v=UuCFX15Z1bI

 

 

Porozmawiajmy na temat opowiadania.

- Co działo się na wiejskim podwórku?

- O co  kłóciły się kaczki z kurami?

- Za kim były gęsi?

- Kto zaatakował drób?

- Co zrobił Burek?

-Jak zakończyła się ta historia?

 

3.Zabawa matematyczna:”  Matematyka w zagrodzie”. Dzieci korzystają z liczmanów w postaci nakrętek, klocków, kredek. Układają zgodnie z treścią zadań i przeliczają.

 

-W gospodarstwie pani Marysi są:2 krowy,3 kozy i 1 koń. Ile pani Marysia ma zwierząt?

-Na słońcu wygrzewały się 2 koty i 3 psy. Ile zwierząt wygrzewa się na słońcu?

-Po podwórku chodzi 1 krowa,3 konie,5 psów,2 kury. Ile zwierząt jest na podwórku?

-W chlewiku było 10 świnek .Na podwórko wyszły 3.Ile zostało świnek w chlewiku?

-W kurniku są 4 kury ,2 indyczki,4 kaczki. Ile ptaków jest w kurniku?

-Po łące biegało 9 koni,4 wbiegły do stajni. Ile koni zostało na łące?

 

Chętne dzieci po ułożeniu liczmanów mogą zapisać działania matematyczne w zeszycie lub na kartce do wyżej usłyszanych zadań.

 

4.”Domki zwierząt”. Posłuchajcie bajki o piesku ,który szukał domu”, następnie odpowiedz na pytania dzieląc wyraz na sylaby.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA

 

-w stajni mieszka: k-o-ń

-w kurniku mieszka: k-u-r-a

-w chlewiku mieszka: ś-w-i-n-i-a

-inne propozycje: o-w-c-a

i-n-d-y-k,  k-r-ó-l-i-k, k-o-z-a  , p-i-e-s,  k-o-t,  b-a-r-a-n

 

5.Kochani teraz proszę 5,6-latki by wykonały w fioletowej książce nr.4,str.6,7,8

4-latki- str. 36

POWODZENIA !!! BAWCIE SIĘ DOBRZE.

 

Pomysłowe zabawy z dzieckiem w domu. Zabawa z klamerkami może być wykorzystana do zadań matematycznych, oczywiście kolorowe kuleczki też.

 

. https://www.youtube.com/watch?v=50TM3qolQwo

 

 

 

 

Wtorek 12.05.

Witajcie!

Dzisiaj chciałabym zaprosić was do wiejskiej zagrody - miejsca na wsi, gdzie możemy spotkać wiele hodowlanych zwierząt. 

1. Na początek rozwiążcie zagadki: Co to za zwierze?

2. Poruszajcie się razem ze zwierzątkami:

2. Uruchomcie prezentację, a dowiecie się wielu ciekawych informacji o zwierzętach hodowlanych i rozwiążcie zawarte w niej zadania:

https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4&fbclid=IwAR25LmZBe2_3o4MCLJAj-0v3mnXJZhCamkam45EVQv3IIsQV_BZbUFWUBUE

3. A teraz spróbujcie odgadnąć odgłosy zwierząt:

https://view.genial.ly/5e9336bb124be30da536b6cc?fbclid=IwAR0QvJ66j7NOG6Rjmy7C1gSQ3AAotmbq6EZDEBOj7yA1M3REmyizaBRygrE

4. Zabawcie się teraz w znaną wam już zabawę "Rolnik sam w dolinie" zaproście do zabawy rodziców, rodzeństwo, a nawet zabawki :)

https://www.youtube.com/watch?v=fnXMYTQehn4

5.  Po zabawie czas na ponowne wytężenie główek :) Mam dla was kilka zadań matematycznych:

Dodaj do siebie zwierzątka. Jski będzie wynik?

Starszaki spróbujcie odgadnąć jakie cyfry zakryły zwierzęta:

 

6. Teraz ćwiczenie plasyczne , które rozwija także spostrzegawczość wzrokową. w zakładce "Do pobrania" zamieszczona jest malowanka, wykolorujcie ją, poproście rodziców aby ją pocięli (maluchy 4-6 części, starszaki 8 części), ułóżcie obrazek jeszcze raz i przyklejcie go na pustej kartce.

Jeśli nie macie drukarki narysujcie obrazek farmy, a rodzice niech potną go na części.

7. Zadanie specjalne na ten tydzień: "Tworzymy farmę" z różnych materiałów.

Zadaniem na ten tydzień jest zbudowanie lub stworzenie z różnych materiałów farmy dla zwierząt. Jeśli masz figurki zwierząt możesz je wykorzystać, jeżeli nie to możesz narysować i wyciąć zwierzęta.

Spójrzcie! Abyście mogli się zainspirować zamieszczam dwie propozycje.

Pierwsza farma zrobiona jest na tacy. Wysypano na nią kaszę, makaron i soczewicę. Można użyć innych produktów różniących się w dotyku. Na takim podłożu ustawiono zwierzęta gospodarskie :krowę, owcę, świnkę, kury, konie, króliki. Dzieci na swojej farmie umieściły również pieski, traktor z przyczepą oraz gospodarza. Zwierzęta miały swoje zagrody, a kury siedziały nawet na gniazdach…z makaronu.

Drugą farmę dzieci zbudowały z różnego rodzaju klocków:

A ty co wykorzystasz do stworzenia własnej farmy? Z niecierpliwością czekamy na zdjęcia .

8. Przypomnijcie sobie nazwy zwierząt gospodarskich w języku angielskim. Pamiętacie?

https://www.youtube.com/watch?v=hewioIU4a64&t=80s

Zaśpiewajmy " Old Mc Donald had a farm"

https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo

9. Na koniec popracujcie w podręcznikach:

starszaki str. 3 i 4,5

4-latki str. 34,35

 

10. Na popołudnie dla dociekliwych, film "Skąd bierze się mleko?"

https://www.youtube.com/watch?v=xJRi9ykdZP0

Możecie teraz wspólnie z rodzicami wykonać eksperyment z mlekiem i barwnikami spożywczymi

https://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-zrobic-kolorowy-wir-z-mleka

A na podwieczorek przygotujcie jakąś mleczną przekąskę razem z rodzicami:

budyń, koktajl mleczno-owocowy, kakao lub płatki na mleku. Smacznego!

Do jutra! Pa!

Copyright © 2024. Publiczne Przedszkole w Porębie Spytkowskiej Rights Reserved.