Witajcie kochani, to już 13 maja.
1.W tym tygodniu rozmawiamy o zwierzętach w gospodarstwie, dlatego najpierw posłuchajcie piosenki ,słuchajcie dobrze i naśladujcie odgłosy zwierząt ,to super zabawa. Zaproście rodziców do zabawy.
Pt.”Dziadek fajną farmę miał”
https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ
- powiedzcie jakie zwierzęta hodował dziadek?
-ile rodzajów zwierząt miał gospodarz(dziadek)
2.Teraz posłuchajcie bajki pt.”Awantura na wiejskim podwórku’
https://www.youtube.com/watch?v=UuCFX15Z1bI
Porozmawiajmy na temat opowiadania.
- Co działo się na wiejskim podwórku?
- O co kłóciły się kaczki z kurami?
- Za kim były gęsi?
- Kto zaatakował drób?
- Co zrobił Burek?
-Jak zakończyła się ta historia?
3.Zabawa matematyczna:” Matematyka w zagrodzie”. Dzieci korzystają z liczmanów w postaci nakrętek, klocków, kredek. Układają zgodnie z treścią zadań i przeliczają.
-W gospodarstwie pani Marysi są:2 krowy,3 kozy i 1 koń. Ile pani Marysia ma zwierząt?
-Na słońcu wygrzewały się 2 koty i 3 psy. Ile zwierząt wygrzewa się na słońcu?
-Po podwórku chodzi 1 krowa,3 konie,5 psów,2 kury. Ile zwierząt jest na podwórku?
-W chlewiku było 10 świnek .Na podwórko wyszły 3.Ile zostało świnek w chlewiku?
-W kurniku są 4 kury ,2 indyczki,4 kaczki. Ile ptaków jest w kurniku?
-Po łące biegało 9 koni,4 wbiegły do stajni. Ile koni zostało na łące?
Chętne dzieci po ułożeniu liczmanów mogą zapisać działania matematyczne w zeszycie lub na kartce do wyżej usłyszanych zadań.
4.”Domki zwierząt”. Posłuchajcie bajki o piesku ,który szukał domu”, następnie odpowiedz na pytania dzieląc wyraz na sylaby.
https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA
-w stajni mieszka: k-o-ń
-w kurniku mieszka: k-u-r-a
-w chlewiku mieszka: ś-w-i-n-i-a
-inne propozycje: o-w-c-a
i-n-d-y-k, k-r-ó-l-i-k, k-o-z-a , p-i-e-s, k-o-t, b-a-r-a-n
5.Kochani teraz proszę 5,6-latki by wykonały w fioletowej książce nr.4,str.6,7,8
4-latki- str. 36
POWODZENIA !!! BAWCIE SIĘ DOBRZE.
Pomysłowe zabawy z dzieckiem w domu. Zabawa z klamerkami może być wykorzystana do zadań matematycznych, oczywiście kolorowe kuleczki też.
. https://www.youtube.com/watch?v=50TM3qolQwo
Witajcie!
Dzisiaj chciałabym zaprosić was do wiejskiej zagrody - miejsca na wsi, gdzie możemy spotkać wiele hodowlanych zwierząt.
1. Na początek rozwiążcie zagadki: Co to za zwierze?
2. Poruszajcie się razem ze zwierzątkami:
2. Uruchomcie prezentację, a dowiecie się wielu ciekawych informacji o zwierzętach hodowlanych i rozwiążcie zawarte w niej zadania:
3. A teraz spróbujcie odgadnąć odgłosy zwierząt:
4. Zabawcie się teraz w znaną wam już zabawę "Rolnik sam w dolinie" zaproście do zabawy rodziców, rodzeństwo, a nawet zabawki :)
https://www.youtube.com/watch?v=fnXMYTQehn4
5. Po zabawie czas na ponowne wytężenie główek :) Mam dla was kilka zadań matematycznych:
Dodaj do siebie zwierzątka. Jski będzie wynik?
Starszaki spróbujcie odgadnąć jakie cyfry zakryły zwierzęta:
6. Teraz ćwiczenie plasyczne , które rozwija także spostrzegawczość wzrokową. w zakładce "Do pobrania" zamieszczona jest malowanka, wykolorujcie ją, poproście rodziców aby ją pocięli (maluchy 4-6 części, starszaki 8 części), ułóżcie obrazek jeszcze raz i przyklejcie go na pustej kartce.
Jeśli nie macie drukarki narysujcie obrazek farmy, a rodzice niech potną go na części.
7. Zadanie specjalne na ten tydzień: "Tworzymy farmę" z różnych materiałów.
Zadaniem na ten tydzień jest zbudowanie lub stworzenie z różnych materiałów farmy dla zwierząt. Jeśli masz figurki zwierząt możesz je wykorzystać, jeżeli nie to możesz narysować i wyciąć zwierzęta.
Spójrzcie! Abyście mogli się zainspirować zamieszczam dwie propozycje.
Pierwsza farma zrobiona jest na tacy. Wysypano na nią kaszę, makaron i soczewicę. Można użyć innych produktów różniących się w dotyku. Na takim podłożu ustawiono zwierzęta gospodarskie :krowę, owcę, świnkę, kury, konie, króliki. Dzieci na swojej farmie umieściły również pieski, traktor z przyczepą oraz gospodarza. Zwierzęta miały swoje zagrody, a kury siedziały nawet na gniazdach…z makaronu.
Drugą farmę dzieci zbudowały z różnego rodzaju klocków:
A ty co wykorzystasz do stworzenia własnej farmy? Z niecierpliwością czekamy na zdjęcia .
8. Przypomnijcie sobie nazwy zwierząt gospodarskich w języku angielskim. Pamiętacie?
https://www.youtube.com/watch?v=hewioIU4a64&t=80s
Zaśpiewajmy " Old Mc Donald had a farm"
https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo
9. Na koniec popracujcie w podręcznikach:
starszaki str. 3 i 4,5
4-latki str. 34,35
10. Na popołudnie dla dociekliwych, film "Skąd bierze się mleko?"
https://www.youtube.com/watch?v=xJRi9ykdZP0
Możecie teraz wspólnie z rodzicami wykonać eksperyment z mlekiem i barwnikami spożywczymi
https://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-zrobic-kolorowy-wir-z-mleka
A na podwieczorek przygotujcie jakąś mleczną przekąskę razem z rodzicami:
budyń, koktajl mleczno-owocowy, kakao lub płatki na mleku. Smacznego!
Do jutra! Pa!