^Back To Top
  
  
  

Piątek 15.05.

  1. Witajcie kochani! Zacznijmy od ćwiczeń.

Dla dziecka podwójna kartka z gazety, tamburyn, obręcz. • Dziecko maszeruje po pokoju. W rękach trzyma gazetę. Rodzic liczy głośno do czterech, na cztery dziecko podnosi do góry rękę z gazetą. • Zabawa orientacyjno-porządkowa Kury na grzędzie. Dzieci  to kury siedzące w kurniku na grzędach. Każde dziecko układa przed sobą gazetę i wykonuje na niej siad klęczny. Na dźwięk tamburynu kura wychodzi na podwórko i porusza się po nim w sposób charakterystyczny dla tych zwierząt. Na przerwę w grze wraca do kurnika, na swoje miejsca. Przyjmuje pozycję wyjściową. • Ćwiczenie wyprostne – Uwaga, lis! Dzieci są kurami. Na hasło: Lis, zatrzymują się natychmiast w miejscu, prostują plecy, kładą gazety na głowie i stoją nieruchomo do chwili, aż usłyszą ponowny dźwięk klaśnięcia • Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Ziarno dla kury. Dzieci stoją w lekkim rozkroku. Zwijają gazetę w kulkę – to ziarno dla zwierząt – i trzymają ją oburącz przed sobą. Na sygnał rodzica dzieci przenoszą kulkę z gazety oburącz za głowę, puszczają na podłogę za plecami (wysypują ziarna), a następnie zamieniają się w kurki – wykonują skłon do przodu, oburącz chwytają kulkę leżącą z tyłu i podnoszą do góry na znak wykonania zadania. • Ćwiczenie mięśni brzucha – Ukryte ziarno. Dzieci leżą na brzuchu. Kulkę układają przed sobą, policzek opierają na dłoniach ułożonych na podłodze jedna na drugiej. Na sygnał R. wkładają kulkę pod brodę, wyciągają ręce w przód, podnoszą klatkę piersiową i utrzymują przez chwilę taką pozycję. Następnie wracają do pozycji wyjściowej. • Zabawa z elementem rzutu i celowania – Sito. Dzieci stoją w rzędzie, trzymając w jednej ręce kulkę z gazety. R. stoi w pewnej odległości od dzieci, trzymając w ręce obręcz opartą o podłogę. Dzieci kolejno rzucają kulką tak, aby przerzucić ją przez środek obręczy – sito. Wykonują ćwiczenie na przemian: prawą ręką i lewą ręką.

2.Rozmowy na wiejskim podwórku – zabawy teatralne z elementami ćwiczeń artykulacyjnych.
Zabawcie się teraz z rodzeństwem i rodzicami w naśladowanie odgłosów zwierząt z obrazków.

3.A teraz pośpiewajmy razem o  farmie.
https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

4.Zapraszam do posłuchania wiersza Iwony Róży Salach pt.: „Bajka”.

Zapraszam dzieci na bajkę,
w której kot pali fajkę
– pyku, pyku, pyk.
Ja sama jej nie pamiętam,
więc bajkę powiedzą zwierzęta.
– Ko, ko – kokoszka zaczęła i szybko odfrunęła.
– Kukuryku! – zapiał kogutek i jeszcze szybciej uciekł.
– Gul, gul – indyki pisnęły.
 – Mee – potem kozy zaczęły.
 – Gę, gę – gąski zagęgały, lecz bajki mówić nie chciały.
– Kwa, kwa – kaczki krzyknęły.
– Kwi, kwi – świnki kwiknęły.
– Muuu – głośno ryknęła krowa.
– Beee – baran jej zawtórował.
– Miau, miau – kotki zapiszczały.
– Ihaha – koniki głos dały.
– Hau, hau, hau – krzyknęły szczeniaczki.
Głosów był wybór taki! Zwierzęta ryczały, beczały,
kwakały, gdakały i piały, szczekały, gęgały, miauczały,
lecz bajki nie powiedziały.

  • Rozmowa na temat wiersza:
    − Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
    − Jakimi głosami odzywały się zwierzęta?
    − Dlaczego zwierzęta nie opowiedziały bajki?
    • Wspólne przedstawienie inscenizacji wiersza. Możecie teraz poudawać zwierzątka z wierszyka wykorzystując zabawkowe figury zwierząt, lub sami przebrać się za zwierzęta i odgrywać scenki z wiersza.

5.Sprawdzcie swoją spostrzegawczość i szybkość.

 

 


                                         Na pierwszym obrazku połącz zwierzęta z ich cieniami

 

                                         W drugim obrazku postaraj się znaleźć 8 szczegółów

 

W ostatnim dopasuj konika i świnkę do odpowiedniego cienia

 

Brawo! Udało się!

6.Zabawy na świeżym powietrzu
• Zabawa ruchowa z elementem toczenia – Kręgle z butelek. Pięć butelek plastikowych wypełnionych wodą lub piaskiem, piłka. Rodzic ustawia bardzo blisko siebie pięć plastikowych butelek (najlepiej, aby stykały się ściankami). Dzieci stają naprzeciwko butelek, przed wyznaczoną linią rzutu. Kolejno toczą piłkę po trawie w kierunku butelek tak, aby jak najwięcej z nich przewróciło się. Liczą, ile butelek leży na ziemi. Zabawę powtarzamy kilka razy.
 • Zabawy swobodne z wykorzystaniem urządzeń ogrodowych.

  1. Karty pracy 5,6 latki- książka fioletowa str.9, 10,11.

Na dziś to wszystko! Miłego weekendu!

 

Czwartek 14.05

Witajcie. Moi drodzy!!!

1.Przypomnijmy sobie piosenkę o dziadku farmerze i zabawmy się jeszcze raz

 https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

2.Super,to teraz posłuchajcie zagadki :                                                                                                                                                                        

Skaczą po łące, 
pływają w wodzie,
z bocianem żyją w
ciągłej niezgodzie ( żabki )

 

Oglądnijcie zatem bardzo ciekawe filmiki edukacyjne o żabach, dla dzieci

 

 

 https://www.youtube.com/watch?v=gfKhRnQu-PU

 

 

– posłuchajcie odgłosów jakie wydają żaby i ważnych informacji o wyglądzie zewnętrznym i życiu żab w naturalnym środowisku wodnym

 

(Opowiem ci , mamo, co robią żaby- odcinek 2 ,3)

https://www.youtube.com/watch?v=aopKuxr4G-o

3. Zabawa rytmiczno-artykulacyjna z wykorzystaniem wiersza T. Fiutowskiej  ,,Żabie Łapki”

Dziecko podaje ręce mamie, stoją naprzeciwko siebie i powtarzają tekst, ilustrując go ruchem.

Dziecko : Dwie zielone małe żabki tak nad stawem grają w łapki: jedną łapką podnoszą prawą rękę, zgiętą w łokciu, do góry, klap, klap, klap. uderzają o prawą dłoń mamy, Drugą łapką podnoszą lewą rękę, ugiętą w łokciu, do góry, klap, klap, klap- uderzają o lewą dłoń mamy, Potem podnoszą obie ręce, ugięte w łokciach, klap, klap, klap- uderzają w obie dłonie partnera, Ty, bocianie, przykucają i grożą bocianowi, nie łap nas!  Pokazują palcem wskazującym.

 

4. Odkrywanie litery: ż, Ż  małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. 

  – analiza i synteza słowa: żaba    

  – powiedz słowo :  żaba – podziel słowo na sylaby( ża-ba), głoski ( ż-a-b-a                                                           

  – ile jest sylab?                                                                                                                                                                   

   – ile jest głosek?                          

   – jaką głoskę słyszysz na początku słowa- żaba?                                           

 

5. Poszukiwanie wyrazów z literą „ż” w nagłosie, śródgłosie i wygłosie spośród różnych obrazków. (żaba, żyrafa,żubr, żmija, żonkil, żółw, nosorożec, ważka, nożyczki, nóż itd.)

6. Podawanie przykładów imion rozpoczynających się głoską Ż

(Żaneta, Żelisław, Żanna, Żaklina, Żelibor, Żegota).

 

7. Budowa schematu słowa: żaba, Żaneta                                                                                                                   

 – dziecko układa tyle kartoników ile sylab słyszy w słowie: żaba                                                                          

– pytamy dziecko: ile sylab słyszysz w słowie żaba? (dziecko rozsuwa kartoniki i wymawia je głośno)

– następnie układa tyle kartoników ile jest głosek (wymawia każdą głoskę dotykając kolejny kartonik).

Taki sam schemat stosujemy przy słowie: Żaneta

 

8. Budowanie modelu słowa: żaba, Żaneta                                                                                                                               

– dziecko głośno wymienia głoski w słowach żaba, Żaneta. Określa czy głoska jest samogłoską, czy spółgłoską. Pod schematami słów zaznacza miejsca samogłosek – czerwonymi kartonikami, a spółgłoski – niebieskimi kartonikami. Porównuje liczbę samogłosek i spółgłosek.

– dziecko określa ich wygląd, następnie umieszcza kartoniki z literami w odpowiednich miejscach pod modelami słów: żaba, Żaneta. (przypominamy dziecku, że imiona piszemy zawsze wielką literą).

9. Zabawa ruchowa „Żabie zabawy”.

Na hasło: żabka skacze!- dziecko naśladuje żabie skoki. Na hasło: żabka pływa! – dziecko, w leżeniu przodem, naśladuje pływanie żabką. Na hasło: żabka odpoczywa – wykonuje siad klęczny, chowa głowę w ramiona, pochylając się do przodu).

10.Posłuchajcie i pobawcie się razem z żabą i bocianem

https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg

https://www.youtube.com/watch?v=u0sql4bx4PI

 

 

10.Moi drodzy teraz dzieci młodsze czyli 3,4-latki zachęcam do wykonania krowy, ale w dowolny sposób ,oto propozycje:

Możecie też namalować sami wg. własnego pomysłu , z pomocą rodziców.

Starszaki natomiast zrobią żabkę, na pamiątkę litery” ż”

 

Lub taj jak na filmie (z rolki).

https://www.youtube.com/watch?v=l6OUqcf0fSs

Możecie także użyć własnej wyobrażni.

Prace możecie nadsyłać do nas.

Praca w kartach pracy -6-latki,niebieska książka str.64,65,66,67

5-latki,różowa książka str.68,69

Powodzenia. Miłej zabawy!!!

 

Na dzisiejsze popołudnie polecam słuchowisko pt. "Droga do szczęścia "
https://liblink.pl/HowM4tYDti

Copyright © 2024. Publiczne Przedszkole w Porębie Spytkowskiej Rights Reserved.