
Temat: Dzieci kochają św. Jana Pawła II
Piosenka:
https://www.youtube.com/watch?v=13jM6fzCEVY
katecheza, konferencja z Janem Pawłem II:
https://www.youtube.com/watch?v=3oKH38_q_Io
Ks. Tomasz
Witajcie kochani! Na początku chcielibyśmy jeszcze raz serdecznie zachęcić Was dzieciaczki do wejścia w słuchowisko o Wilku Antonim i wykonania krótkiego zadania do tej bajki! Dziękujemy za nadesłane zdjęcia!
1.Zacznijmy od zapoznanie się z treścią wiersza I. Salach „Łąka”. 
 
 "Łąka tylu ma mieszkańców
 zwierząt, roślin kolorowych.
 Tu motylek, a tam pszczółka
 tutaj kwiatek – o różowy
 Z kopca wyszedł krecik mały
 obok niego idzie mrówka.
 Na rumianku w krasnej sukni
 przycupnęła boża krówka
 Nad tą łąką kolorową
 bal wydały dziś motyle.
 Zapraszają wszystkie dzieci
 więc zatańczmy z nimi chwilę."
 
 Rozmowa na temat wiersza:
 - O czym był wiersz?
 - Jakiego koloru była łąka?
 - Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
 - O jakich roślinach jest mowa w wierszu?
 - Co wydały motyle nad łąką?
 - Kogo zaprosiły motyle na bal?
2. Dzisiaj dowiemy się kilku ciekawostek na temat mrówek łąkowych -to bardzo pożyteczne zwierzęta.
Mrówki łąkowe z rodziny owadów. Bardzo rozpowszechnione, występują praktycznie pod każdą szerokością geograficzną, tworzą gniazda w ziemi, pod kamieniem, przy krawężnikach. Niektóre gatunki żywią się spadzią mszyc. Są bardzo pożyteczne. Czyszczą trawnik z organicznych odpadów z resztek roślinnych i resztek zwierzęcych. Oznacza to, że wszystkie padłe muchy, żuczki i inne owady są przez nie wciągane do podziemnych korytarzy, dzięki czemu użyźnia się ziemia. poprawiają strukturę gleby, dostarczają składników mineralnych takich jak azot, węgiel czy fosfor. 
 Na obrazku poniżej pokazane jest przekrój mrowiska pod ziemią i z czego składa się ciało mrówki.

 Teraz zapraszam na oglądnięcie ciekawego filmu o mrówkach pt.: „Kto rządzi w mrowisku?”
 https://www.youtube.com/watch?v=q9lWZkV_YfI&t=50s 
3. Odpowiedzcie na pytania:
- Jak nazywa się dom mrówek?
 - Z czego jest zbudowany?
 - Czy mrówki lubią siedzieć w jednym miejscu?
 - Czy wszystkie mrówki wyglądają tak samo?
 - O czym należy pamiętać, kiedy spotkamy w lesie lub na łące mrowisko?
4.Pośpiewajmy i poruszajmy się  przy piosence o tych pożytecznych owadach
 
 https://www.youtube.com/watch?v=TiwVn1yEgyQ
5. Cykl życia mrówek:

 6. Kochani wybierzcie się do pobliskiego lasu w celu obserwacji mrówek (mrówka rudnica). Jeżeli w pobliżu nie ma lasu, idźcie do parku lub na łąkę (mrówka łąkowa).
 
 Obserwujcie sposób przemieszczania się mrówek (jedna za drugą). Możecie pokruszyć kawałek bułki, aby zaobserwować jak mrówki przenoszą drobne okruchy do mrowiska. Popatrzcie na mrówki - robotnice, które wychodzą z mrowiska. Czasami można zauważyć mrówki ze skrzydłami. Te znoszą jaja.
7. W kartach pracy: 5,6 latki str43, 4 latki str. 50, 51.
8. Dla chętnych jeszcze kilka ciekawostek o mrówkach:
https://www.youtube.com/watch?v=vdmUH0-G7s4
https://www.youtube.com/watch?v=4giCKXHP660
9. Poznajcie teraz nazwy owadów w języku angielskim:
https://www.youtube.com/watch?v=tksBMUzZUAs
A teraz zaśpiewajmy o maszerujących mrówkach
Ant- mrówka
https://www.youtube.com/watch?v=2S__fbCGwOM
10. Na wieczorne nudy dla chętnych bajeczka „ O mrówce i koniku polnym”:
 https://www.youtube.com/watch?v=OBhotEiXca0
Na dziś to wszystko! Trzymajcie się cieplutko. Dbajcie o siebie, spędzajcie dużo czasu na świeżym powietrzu i pamiętajcie o zabawie!