Witajcie!
Dzisiaj chciałabym zaprosić was do wiejskiej zagrody - miejsca na wsi, gdzie możemy spotkać wiele hodowlanych zwierząt.
1. Na początek rozwiążcie zagadki: Co to za zwierze?
2. Poruszajcie się razem ze zwierzątkami:
2. Uruchomcie prezentację, a dowiecie się wielu ciekawych informacji o zwierzętach hodowlanych i rozwiążcie zawarte w niej zadania:
3. A teraz spróbujcie odgadnąć odgłosy zwierząt:
4. Zabawcie się teraz w znaną wam już zabawę "Rolnik sam w dolinie" zaproście do zabawy rodziców, rodzeństwo, a nawet zabawki :)
https://www.youtube.com/watch?v=fnXMYTQehn4
5. Po zabawie czas na ponowne wytężenie główek :) Mam dla was kilka zadań matematycznych:
Dodaj do siebie zwierzątka. Jski będzie wynik?
Starszaki spróbujcie odgadnąć jakie cyfry zakryły zwierzęta:
6. Teraz ćwiczenie plasyczne , które rozwija także spostrzegawczość wzrokową. w zakładce "Do pobrania" zamieszczona jest malowanka, wykolorujcie ją, poproście rodziców aby ją pocięli (maluchy 4-6 części, starszaki 8 części), ułóżcie obrazek jeszcze raz i przyklejcie go na pustej kartce.
Jeśli nie macie drukarki narysujcie obrazek farmy, a rodzice niech potną go na części.
7. Zadanie specjalne na ten tydzień: "Tworzymy farmę" z różnych materiałów.
Zadaniem na ten tydzień jest zbudowanie lub stworzenie z różnych materiałów farmy dla zwierząt. Jeśli masz figurki zwierząt możesz je wykorzystać, jeżeli nie to możesz narysować i wyciąć zwierzęta.
Spójrzcie! Abyście mogli się zainspirować zamieszczam dwie propozycje.
Pierwsza farma zrobiona jest na tacy. Wysypano na nią kaszę, makaron i soczewicę. Można użyć innych produktów różniących się w dotyku. Na takim podłożu ustawiono zwierzęta gospodarskie :krowę, owcę, świnkę, kury, konie, króliki. Dzieci na swojej farmie umieściły również pieski, traktor z przyczepą oraz gospodarza. Zwierzęta miały swoje zagrody, a kury siedziały nawet na gniazdach…z makaronu.
Drugą farmę dzieci zbudowały z różnego rodzaju klocków:
A ty co wykorzystasz do stworzenia własnej farmy? Z niecierpliwością czekamy na zdjęcia .
8. Przypomnijcie sobie nazwy zwierząt gospodarskich w języku angielskim. Pamiętacie?
https://www.youtube.com/watch?v=hewioIU4a64&t=80s
Zaśpiewajmy " Old Mc Donald had a farm"
https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo
9. Na koniec popracujcie w podręcznikach:
starszaki str. 3 i 4,5
4-latki str. 34,35
10. Na popołudnie dla dociekliwych, film "Skąd bierze się mleko?"
https://www.youtube.com/watch?v=xJRi9ykdZP0
Możecie teraz wspólnie z rodzicami wykonać eksperyment z mlekiem i barwnikami spożywczymi
https://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-zrobic-kolorowy-wir-z-mleka
A na podwieczorek przygotujcie jakąś mleczną przekąskę razem z rodzicami:
budyń, koktajl mleczno-owocowy, kakao lub płatki na mleku. Smacznego!
Do jutra! Pa!