Witajcie kochani!
1. Na początek poranna gimnastyka, zakręć kołem i wykonaj ćwiczenia, które wylosujesz :)
https://wordwall.net/resource/906484/%C4%87wiczenia-przedszkole
2. Dzisiaj pobawimy się z figurami geometrycznymi, przypomnijmy sobie niektóre z nich, opowiedzcie rodzicom czym różnią się te figury i znajdźcie w domu przedmioty, króre są w tych kształtach.
3. Posłuchajcie teraz piosenki o figurach geometrycznych:
https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM&feature=youtu.be
4. Poniżej znajduje się karta z figurami, kto może niech ją wydrukuje, kto nie ma drukarki może poprosić rodzica o przerysowanie figur. Zadaniem dzieci jest wycięcie figur geometrycznych z karty.
http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/03/figury-geometryczne.pdf
Jeśli już macie wycięte figury, to rodzice mogą przeczytać Wam wierszyk. W tym czasie dziecko układa PAJACYKA na kartce.
Przedszkolak Jacek, to majster nie lada,
popatrzcie jak sprawnie pajaca układa.
Duży kapelusz trójkątny,
jedno koło to jest głowa,
z boków dwa trójkąty.
Trzeba jeszcze zrobić z prostokątów dużych –
nogi, żeby pajacyk się nie oburzył.
Prostokąty małe to jego buciki
i już jest gotowy, żeby z nami liczyć.
5. Przeliczcie figury geometryczne, z których został ułożony pajacyk.
Zaznaczcie kropkami, ile jest danych figur (starszaki mogą napisać cyfrę)
Pokolorujcie Pajaca, dorysujcie mu oczy, nos i buzię 🙂
6. Dziś zaproponujemy Wam jeszcze wykonanie figur przestrzennych.
Do ich wykonania potrzebne są jedynie: plastelina (którą możemy zastąpić zwykłym ciastem z mąki i wody), wykałaczki lub zapałki. Wykonanie: Wystarczy dowolnie łączyć wykałaczki za pomocą kulek z plasteliny. W pierwszej kolejności można układać dowolne figury geometryczne tj.: kwadrat, trójkąt, prostokąt, pięciokąt, itp. Następnie można przejść do tworzenia budowli przestrzennych. Poniżej przykładowe zdjęcia.
Po ułożeniu dowolnych figur można porozmawiać z dzieckiem o tym, że:
Jest to doskonała okazja do zapoznania dziecka z tymi terminami, a także do przeliczania ilości wierzchołków i krawędzi oraz sprawdzania ile krawędzi ma np. trójkąt.
7. Wiem, że pogoda ostatnio Nas nie rozpieszcza, ale mam nadzieję, że wyjdzie słoneczko więc proponuję zabawę matematyczną na świeżym powietrzu "Matematyczne klasy". Wystarczy tylko kreda i kawałek betonu :)
Skacz i licz :)
A dla dzieci młodszych "Klasy"
8. Angielski:
Let's play! - Pobawmy się!
https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w
https://www.youtube.com/watch?v=461EUf4yKgg
https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU
To już wszystko na dzisiaj! Miłego dnia!
Witajcie przedszkolaczki !!!
1.Zaczniemy dzisiejszy dzień od zaśpiewania piosenek, które może niektórzy znają, a mianowicie
„Do widzenia przedszkole”, ”Hej przedszkole ukochane”, ”Kończymy już przedszkole”, bo przecież zbliżamy się 6-latki do końca przedszkolnej drogi.
https://www.youtube.com/watch?v=4ba9aVhV88M
https://www.youtube.com/watch?v=L8g7oeL3QKY
https://www.youtube.com/watch?v=qmvipCo922w
2.Teraz powtórzmy sobie to czego nauczyliśmy się w ciągu całego roku (dzisiaj liczymy),ale najpierw pobawmy się w wyliczanki :
Matematyczna wyliczanka ;
Jabłko, gruszka i daktyle – klaśnij w ręce razy tyle (3 razy)
Kapusta i ogórek – tyle razy podskocz w górę (2 razy)
Marchewka, pietruszka, bób – tyle razy przysiad zrób (3)
Kalarepka i mak – za uszy 2 razy się złap.
„Umiem liczyć do dziesięciu"
Na jeden -klaśnij, na dwa-skocz,
trochę w lewą stronę zbocz.
Na trzy-machnij noga prawą
ale zrób to bardzo żwawo.
A na cztery -mrugnij okiem,
pięć-maszeruj równym krokiem.
Sześć-oznacza podskok w góre,
jakbyś chciał przeskoczyć górę.
Siedem to jest kroczek w prawo,
osiem-możesz bić już brawo.
A na dziewieć-"liczbę" krzyknij!
I na koniec stojąc w miejscu
wolno policz do dziesięciu!
Policzymy co się ma:
mam dwie ręce, łokcie dwa,
dwa kolana ,nogi dwie.
Wszystko pięknie zgadza się.
Dwoje uszu, oczki dwa
no i buzię też się ma,
A ponieważ buzia je
chciałbym buzie mieć też dwie!
Wykonajcie zadania matematyczne ,które zamieściłam pod zajęciami.
3.Po wysiłku umysłowym(matematycznym)zapraszam na porcję ćwiczeń gimnastycznych
Kto szybciej?
Ręce w dole, ręce w górze,
Rysujemy koło duże,
Skok do góry, ręce w bok,
Teraz w przód zrób jeden krok,
Skok do tyłu, skok na jednej nodze,
Teraz usiądź na podłodze.
Ćwiczenia wzmacniające gorset mięśniowy kręgosłupa
Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą na przeciwko siebie:
Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą obok siebie
Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą na plecach, głowami do siebie
Profilaktyka płaskostopia i ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu
Rodzic i dziecko lub dzieci w pozycji siedzącej
Rodzic i dziecko lub dzieci w pozycji leżącej
DLA CHĘTNYCH :propozycje zabaw matematycznych dla dzieci z wykorzystaniem różnorodnych materiałów:
Matematyka na paluszkach:
https://dzieciakiwdomu.pl/2015/04/matematyka-na-paluszkach.html
Matematyka z kinderkiem
https://dzieciakiwdomu.pl/2015/08/matematyka-z-kinderkami.html
Wspieranie edukacji matematycznej
https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/03/wspieranie-edukacji-matematycznej-dzieci/