SŁUCHOWISKO nr 6 „JULKA, PAJĄK I ATRAKCJE” TOMASZA KALITY.
To już ostatnie słuchowisko w tym roku szkolnym. Tym razem usłyszycie o wakacyjnych atrakcjach pewnej dziewczynki. Posłuchajcie uważnie i odpowiedzcie na pytania.
https://www.youtube.com/watch?v=o5DyHwterbk bajka
https://www.youtube.com/watch?v=VPQV0X50Cgc piosenka „Hej, hej przygodo”
Pytania:
- Do kogo pojechała dziewczynka na wakacje i pod czyją opieką była w trakcie podróży?
- Czy pojechalibyście sami pociągiem?
- Co rosło w ogrodzie babci?
- Skąd dziadkowie brali kozie mleko?
- Kogo spotkała Julka zbierając maliny w ogrodzie?
- Gdzie wpadła dziewczynka podczas ucieczki i jaki skarb tam odkryła?
Jeśli macie ochotę narysujcie swoje wymarzone wakacje i podzielcie się ze mną zdjęciem na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., lub 602 867 365.
Wakacje można spędzić ciekawie wszędzie, nie trzeba jechać w dalekie kraje, aby przeżyć super przygody. Nawet u dziadków mogą być atrakcje, tylko wszystko zależy od Waszej wyobraźni, chęci i ciekawości. Życzę Wam udanych wakacji, pełnych atrakcji i fajowskich przygód! Do zobaczenia po wakacjach w przedszkolu!!!
Pozdrawiam serdecznie Pani Iwonka.
Witajcie kochani!
1. Zbliżają się wakacje, więc dziś porozmawiamy o wyjeździe „pod namiot”.
2. „Co to za miejsce?” – zagadki słuchowe – posłuchajcie odgłosów i zastanówcie się co to za miejsca:
https://www.youtube.com/watch?v=vY6wBDCBtzU – odgłosy lasu
https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0 – odgłosy łąki
https://www.youtube.com/watch?v=ORhFh1rCqRI – odgłosy morza
https://www.youtube.com/watch?v=x1EwkYsIvcg – odgłos płynącej rzeki, górskiego strumyka
https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE – odgłosy zwierząt na wsi
https://www.youtube.com/watch?v=O0X70iylxLc – odgłosy miasta
3. „Zaczarowana kraina” – zabawa ruchowa
4. „Pod namiotem” – co można robić na wakacjach w lesie i na łące (odpoczywać, spacerować, podziwiać przyrodę, szukać różnych gatunków roślin i zwierząt, jeździć na rowerze, puszczać latawce itp.) W takich okolicach są specjalne miejsca, w których można rozłożyć namiot. Odpowiedzcie na pytania:
Teraz przypomnijmy sobie zasady zachowania się na łące, w lesie i pod namiotem. Pamiętajcie o przestrzeganiu ich:
5. „Spacer na łąkę” – opowieść ruchowa – posłuchajcie dzieci opowieści i ilustrujcie ją ruchem:
Jest piękny słoneczny dzień. Słońce mocno grzeje, wieje lekki wiatr. Co robić w taki dzień? Wyciągamy z górnej półki plecak, kocyk i strój kąpielowy (wspięcie na palce, wyciąganie ramion w górę). Zakładamy plecak i wędrujemy na łąkę (spokojny marsz). Na łące nie ma jeszcze ludzi. Rozglądamy się, szukając miejsca dla siebie (robimy z rąk daszek i rozglądamy się). O, tam jest! (wskazujemy palcem) Rozkładamy kocyk i kładziemy się na nim (leżenie tyłem). Jest przyjemnie, słońce ogrzewa naszą skórę, wyciągamy się. Przetaczamy się na drugą stronę i ponownie rozciągamy. Wiatr delikatnie chłodzi rozgrzaną skórę. Obserwujemy płynące na niebie obłoczki, które przesuwają się leniwie. Wolno wstajemy i przeciągamy się na wszystkie strony, wesoło podskakujemy. Jest pięknie i kolorowo wokół nas, przyglądamy się kwiatom, wdychamy ich wspaniałe zapachy (wciąganie powietrza nosem). Pochylamy się (skłon tułowia w przód), ale co to usiadło nam na ręce? To biedroneczka (liczymy na palcach, ile ma kropek). Wypatrujemy, czy gdzieś na łące nie ma kolorowych motyli (robimy daszek z ręki nad czołem). Rozglądamy się dookoła. Są! (robimy z rąk skrzydełka i wirujemy wkoło). Ojej, zerwał się silny i zimny wiatr (machamy rękoma). Chyba czas już wracać (marsz i po chwili siad).
6. Zaśpiewajmy wakacyjną piosenkę:
https://www.youtube.com/watch?v=Fkay6ge6sts
Dzisiaj to już wszystko . Miłego weekendu!