^Back To Top
  
  
  

Czwartek 25.06.

Witajcie !!!

 

Wiecie kochani, że to już ostatnie dni  zajęć i zabaw na odległość przed wakacjami?? Oprócz tego tygodnia, zostały nam jeszcze dwa dni. Tak, to już koniec roku szkolnego.

Ach, dopiero co był wrzesień…. przyszliśmy do przedszkola.. i tak szybciutko zleciało… jesień, zima, wiosna i teraz lato – koniec roku – wakacje. Wysłuchajcie piosenki o tym, że już czas pożegnać przedszkole. Niektórzy żegnają się już z nami na stałe – idą do szkoły! Życzymy Wam kochani wszystkiego dobrego! Samych sukcesów w szkole, dobrych ocen, kolegów i koleżanek. Dacie sobie świetnie radę. Wspominajcie nas miło i czasami odwiedzajcie:) Powodzenia!

Z dziećmi młodszymi żegnamy się na 2 miesiące. Pracowaliście wspaniale przez cały rok, a od połowy marca w trudnych i nietypowych warunkach. Przed wami wspaniały, długi
 i zasłużony odpoczynek!

https://www.youtube.com/watch?v=_bqG-fMWSfI

Przypomnimy sobie w tym tygodniu, jak i gdzie można spędzić wakacje.

1. Zaczynamy od zabawy ruchowej, bo bardzo lubimy się ruszać.

 

https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

 

https://www.youtube.com/watch?v=XdZ5R0Ixmlg

 

 

2.Czy lubicie podróżować? Wiemy, że tak. Ciekawa jesteśmy czym wybierzecie się na wakacje? samochodem, pociągiem, samolotem, rowerem…

Spróbujcie nazwać wszystkie środki lokomocji; wyklaszczcie sylaby i je policzcie.

 

3.Rozwiążcie zagadki o różnych środkach lokomocji.

 

Pędzi po torze szybko, z daleka,

bo tłum podróżnych na stacji czeka. (pociąg)

 

Ma skrzydła, choć nie jest ptakiem.

Lata podniebnym szlakiem. (samolot)

 

Ma maskę, a pod nią konie,

cylindry – nie na głowie.

A w środku siedzi człowiek. (samochód)

 

Ta wielka latająca maszyna

owada – ważkę, przypomina. (helikopter)

 

  1. Proponuje, aby każdy z was samodzielnie narysował, namalował ulubiony pojazd.

 

  1. Zabawa w skojarzenia: „Z jakim miejscem się kojarzą?”

 

szyszka, szpilki, sowa, jagody, poziomki – las;

 

muszla, piasek, statek, parasol plażowy, latarnia morska – morze;

 

plecak, kolejka linowa, szarotka, trapery – góry;

 

kwiaty, pszczoła, żaba, motyl – łąka;

 

traktor, kosa, gęsi, krowa – wieś.

 

6.Zabawa pantomimiczna „ Odgadnij, co będę robił podczas wakacji”.

 

Dzieci naśladują czynności, które można wykonywać podczas letniego wypoczynku. Rodzic odgaduje, o jaką czynność chodzi.

 

7.Zabawy matematyczne – Góralskie liczenie: Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu.

Zadanie 1.

Na hali, na hali 10 owiec juhas pasie.

Dwie w góry mu uciekły –   Ile teraz masz owiec, juhasie?

Dzieci układają 10 klocków. Odsuwają 2.

Udzielają odpowiedzi na pytanie:

Teraz jest 8 owiec.

Zadanie 2.

Do zagrody 9 owiec wpędził juhas młody.

Ale cztery starsze owce uciekły z zagrody.

Policz teraz szybko mi – ile owiec w zagrodzie śpi?

 

Zadanie 3.

Na hali, na hali raz się tak zdarzyło

że do 7 starszych owiec 3 młode przybyły.

Powiedz teraz mi, ile wszystkich owiec w zagrodzie śpi?

 

Zadanie 4.

Na łące pod górą juhas owce pasie;

cztery czarne owce i pięć białych hasa.

Ile wszystkich owiec jest w stadzie juhasa?

 

8.Teraz czas  na masażyk „Malujemy lato”, żeby przez całe wakacje mieć

piękną i słoneczną pogodę, chociaż pamiętajmy, że deszcze jest potrzebny a podczas deszczu też może być świetna zabawa.

Dzieci zajmują miejsce za rodzicem

Rodzic recytuje wiersz Bożeny Formy, dzieci palcami i dłońmi obrazują go na plecach rodzica.

Świeci słońce,                         wykonują rozwartymi dłońmi ruchy koliste na środku pleców,

pada deszcz:                           dotykają opuszkami palców różnych miejsc na  

plecach,

 

kapu, kap, kapu, kap.                         zaciśniętymi piąstkami delikatnie

uderzają w różnych miejscach,

 

A my z latem wyruszamy        energicznie przesuwają rozwarte dłonie z lewej strony do prawej, 

 

zwiedzić świat, zwiedzić świat.           poklepują rozwartymi dłońmi plecy w różnych miejscach,

 

Policzymy drzewa w lesie                  dotykają pleców kolejno wszystkimi palcami lewej dłoni i prawej dłoni równocześnie, 

 

i kwiaty na łące,                                 rysują kontury kwiatów, 

powitamy tańcem księżyc                   masują plecy rozwartymi dłońmi,

i kochane słońce.                                 wykonują szybki, okrężny masaż całą dłonią,

 

Pobiegniemy wąską dróżką,              stukają, na przemian, opuszkami palców,

górskimi szlakami,                             rysują dwie linie równoległe (ścieżkę) palcami wskazującymi, 

 

do kąpieli w słonym morzu                całą dłonią rysują fale,

wszystkich zapraszamy.                      delikatnie szczypią

 

ŚCISKAM WAS GORĄCO. MIŁEGO POPOŁUDNIA !!!

Środa 24.06.

1.Witajcie. Pogoda ostatnio barowa, więc my poruszamy się przy wesołej piosence:

https://www.youtube.com/watch?v=Fkay6ge6sts

 

2. „Jedziemy na wycieczkę” – opowieść ruchowa – Waszym zadaniem jest naśladowanie ruchów według tego, co opowiada rodzic:

Wyobraźcie sobie, że za chwilkę wybieramy się na długą wycieczkę. Najpierw musimy zapakować nasz niewidzialny pleckach w potrzebne nam rzeczy: zabieramy, ubrania, buty, jedzonko, aparat i lornetkę (udajemy, że wkładamy te rzeczy do plecaka). Uwaga, wyruszamy (maszerujemy)! Najpierw jedziemy w góry, musimy się na nie wspinać (wspinamy się na palce i wyciągamy ręce do góry). Mamy bardzo ciężki plecak, wiec kosztuje nas to dużo siły (głośno oddychamy). Teraz nad morze, musimy przepłynąć kawałek (machamy rękoma jak do żabki). Następny przystanek to wieś, kosimy trawę i karmimy koniki i krówki (udajemy koszenie trawy, podawanie jedzenia). Po takiej wycieczce wracamy do przedszkola (maszerujemy), zdejmujemy ciężki plecak (udajemy, że to robimy). Kładziemy się na dywanie i głęboko oddychamy, odpoczywając.

 

3. Zabawy matematyczne https://www.youtube.com/watch?time_continue=21&v=R7LdKzYSncw&feature=emb_logo

Kolorowe klocki, patyczki, kamyki czy kasztany, wszystkie przedmioty wokół nas możemy wykorzystać do wprowadzenia dziecka w świat matematyki. Pierwsza z zabaw to kolorowe cyfry na kartach A4. Głośno wymawiamy cyferkę i skaczemy na nią lub podnosimy wysoko do góry (dzieci młodsze). Dziecko łącząc zabawę i ruch z poznawaniem cyferek szybko je oswoi i zapamięta. Stopniowo uczymy się szeregowania cyferek od najmniejszej do największej. Możemy to wizualizować na klockach czy patykach układając je od najmniejszego do największego.

 


Zabawy matematyczne mogą być prowadzone wszędzie, w lesie, w ogrodzie na spacerze:

Kolejny świetny sposób uczący przestrzeni, logicznego myślenia i planowania to samodzielne tworzenie labiryntów lub gier.  Możemy do tego celu użyć pudełka i wylepić w nim z plasteliny trasę labiryntu. Idealnie nadają się też do tego kartony i przedmioty z recyklingu. Spróbujcie też koniecznie ze swoimi pociechami narysować labirynt kredą na boisku szkolnym, chodniku. To zdecydowanie jedna z najlepszych zabaw dla dzieci.

4.„Gimnastyka smyka” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych:

  1. „Do namiotu” – zabawa orientacyjno-porządkowa –można użyć szarfy lub związanej skakanki, dzieci kładą je na podłodze. Najpierw biegają, na hasło „do namiotu” – wskakują obunóż do najbliższej szarfy/ skakanki. Zabawę powtarzamy 4-5 razy.
  2. „Szumią drzewa” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych – dzieci trzymają szarfy/skakanki oburącz nad głową i wykonują skłony na boki, a potem do dołu i do wspięcia na palce z wysokim uniesieniem rąk.
  3. „Opalanie” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych – dzieci siedzą na kolanach i unoszą wysoko trzymaną oburącz szarfę do góry, prostując plecy i wyciągając się w górę. Wykonują wdech, po czym robią wydech, opadając na podłogę i wyciągając jak najdalej ręce w przód. Zabawę powtarzamy 4-5 razy.
  4. „Wąska kładka” – ćwiczenie z elementem równowagi – dziecko przechodzi powoli po linie/skakance, starając się utrzymać równowagę. Zabawę powtarzamy dwukrotnie.
  5. „Fale” – zabawa wyciszająca – dziecko leżą na plecach i przytula ugięte kolana do klatki piersiowej, tworząc kołyskę. Kołysze się na boki oraz do przodu i do tyłu.

 

Na dzisiaj to wszystko! Do jutra!

Copyright © 2024. Publiczne Przedszkole w Porębie Spytkowskiej Rights Reserved.