1.Witajcie moi drodzy. Powitajmy ten dzień piosenką i zabawą
https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ
2.Posłuchajcie wiersza pt.”Bezpieczne wakacje”
Bezpieczne wakacje
Gdy na wakacjach z rodzicami wypoczywasz,
3.Słuchając wiersza dowiedzieliście się o wielu zasadach dotyczących zachowania bezpieczeństwa w czasie wakacji, które przed nami. Odpowiedzcie więc na pytania: - jak i kiedy przechodzimy przez jezdnię? -o czym musimy pamiętać, gdy jest bardzo słoneczny dzięń, a my przebywamy na zewnątrz, co ubieramy? -gdzie nie możemy się bawić? -czy możecie sami przebywać na plaży? -czego nie możemy robić w lesie? -jak zachowujemy się w czasie burzy? -czy możemy zabierać coś od nieznajomych? -o jakich numerach alarmowych należy pamiętać, przypomnijcie je?
4.Posłuchajcie piosenki o pewnej formie spędzania czasu wolnego w czasie wakacji, ale też z zachowaniem bezpieczeństwa.
https://www.youtube.com/watch?v=CkXSdjgvaAk
5.Teraz was proszę o przygotowanie przyborów do pracy plastycznej nt.”Moje wymarzone wakacje”. Pracę Możecie wykonać dowolną techniką-można malować farbami, kredkami, wyklejać, itp. Poniżej zamieściłam kilka podpowiedzi. Oczywiście wy sami musicie pomyśleć, co chcielibyście robić.
|
6.Na popołudnie i wieczór zapraszam na łamigłówki i zagadki dla małych bystrzaków. Powodzenia.
Udanej zabawy
https://www.youtube.com/watch?v=_UOw-oSrPvE
https://www.youtube.com/watch?v=XOQOvgZqKeQ
https://www.youtube.com/watch?v=k-keE_Vd-EE
https://www.youtube.com/watch?v=VxeMGmfxct4
1.Dzisiaj sposób na wakacyjną nudę, gdy pogoda brzydka. Zacznijmy od krótkiej rozgrzewki:
https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I
2. Co pływa, co tonie? – zajęcia badawcze.
Doświadczenia: – sprawdzanie, czy łódki pływają
– umieszczając je na wodzie, obserwujcie swobodnie poruszanie się łódek,
– dmuchając na łódki umieszczone na wodzie, zobaczcie jak łódki poruszają się pod wpływem strumienia powietrza (dmuchając raz mocno, raz lekko),
– obciążajcie łódkę kamykami, uważając, aby nie zatonęła. Obserwujcie, która łódka udźwignęła większy ciężar.
Z tego doświadczenia możemy wysunąć wnioski: ile towarów obowiązują przy obciążeniu np. statków. To znaczy, że załadowany zbyt duży ciężar może spowodować zatonięcie statku.
– Teraz sprawdźcie , czy plastelina utrzyma się na wodzie, robiąc z plasteliny kuleczkę, placek, robiąc dziurkę w placku, ulepcie kształt spodeczka. Ostrożnie umieśćcie na powierzchni wody. I co widzicie?
– Połóżcie na wodzie kartki z zeszytu. Układając na nich piórko, monetę, mały kamyk itp. Wykonujcie ćwiczenie ostrożnie, tak, aby kartka utrzymała ciężar.
– Sprawdzicie w ten sposób, które z ułożonych na tackach przedmiotów po wrzuceniu ich do wody zatoną, a które nie, – układając na jednej tacce przedmioty, które toną, na drugiej przedmioty, które pływają.
Zastanawiacie się, dlaczego tak się dzieje, że niektóre przedmioty toną a niektóre pływają? To wszystko zależy od ciężaru przedmiotów. Ciężkie przedmioty toną, lekkie pływają.
Mam nadzieję, że eksperymenty się podobały.
3. Podsyłam jeszcze kilka zabaw badawczych do oglądnięcia, może zainspirują Was któreś do wykonania w pochmurny, nudny dzień:
https://www.youtube.com/watch?v=x7knRHgHt-s eksperymenty dla dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=W97JyNzzQHQ inne eksperymenty
Oraz kilka innych ciekawych pomysłów:
https://www.youtube.com/watch?v=69E2AHTAqqk zabawki własnej roboty
https://www.youtube.com/watch?v=CLmMcG0JxcU triki szpiegowskie
4. Zachęcam do spędzania czasu na świeżym powietrzu, na rowerze. Tu piosenka o jeździe na rowerze. Ci co nie umieją jeździć jeszcze- może to dobry czas na naukę. Życzę powodzenia.
https://www.youtube.com/watch?v=Ru60fUt4P0E
5. Na koniec zabawna gimnastyka buzi i języka, pamiętajcie o tych ćwiczeniach. Są bardzo ważne!
6. Karty pracy dla 4 latków str. 61, 5,6 latki str. 64,65.
7. Angielski :
Porozmawiajmy o pogodzie: WEATHER
https://www.youtube.com/watch?v=Jn7uAsLWXpk
https://www.youtube.com/watch?v=CXKj7bm4Ops&t=75s
Do jutra!