^Back To Top
  
  
  

Środa 17.06.

Witajcie kochani!

1. Na początek poranna gimnastyka, zakręć kołem i wykonaj ćwiczenia, które wylosujesz :)

https://wordwall.net/resource/906484/%C4%87wiczenia-przedszkole

2. Dzisiaj pobawimy się z figurami geometrycznymi, przypomnijmy sobie niektóre z nich, opowiedzcie rodzicom czym różnią się te figury i znajdźcie w domu przedmioty, króre są w tych kształtach.

3. Posłuchajcie teraz piosenki o figurach geometrycznych:

https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM&feature=youtu.be

4. Poniżej znajduje się karta z figurami, kto może niech ją wydrukuje, kto nie ma drukarki może poprosić rodzica o przerysowanie figur. Zadaniem dzieci jest wycięcie figur geometrycznych z karty.

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/03/figury-geometryczne.pdf

Jeśli już macie wycięte figury, to rodzice mogą przeczytać Wam wierszyk. W tym czasie dziecko układa PAJACYKA na kartce.

Przedszkolak Jacek, to majster nie lada,

popatrzcie jak sprawnie pajaca układa.

Duży kapelusz trójkątny,

jedno koło to jest głowa,

z boków dwa trójkąty.

Trzeba jeszcze zrobić z prostokątów dużych –

nogi, żeby pajacyk się nie oburzył.

Prostokąty małe to jego buciki

i już jest gotowy, żeby z nami liczyć.

5. Przeliczcie figury geometryczne, z których został ułożony pajacyk.

Zaznaczcie kropkami, ile jest danych figur (starszaki mogą napisać cyfrę)

Pokolorujcie Pajaca, dorysujcie mu oczy, nos i buzię 🙂

6. Dziś zaproponujemy Wam jeszcze wykonanie figur przestrzennych.
Do ich wykonania potrzebne są jedynie: plastelina (którą możemy zastąpić zwykłym ciastem z mąki i wody), wykałaczki lub zapałki. Wykonanie: Wystarczy dowolnie łączyć wykałaczki za pomocą kulek z plasteliny. W pierwszej kolejności można układać dowolne figury geometryczne tj.: kwadrat, trójkąt, prostokąt, pięciokąt, itp. Następnie można przejść do tworzenia budowli przestrzennych. Poniżej przykładowe zdjęcia.

 

 

Po ułożeniu dowolnych figur można porozmawiać z dzieckiem o tym, że:

  • elementy z plasteliny to WIERZCHOŁKI,
  • elementy z wykałaczki lub zapałki to KRAWĘDZIE,
  • można nazywać też powstałe figury przestrzenne.

Jest to doskonała okazja do zapoznania dziecka z tymi terminami, a także do przeliczania ilości wierzchołków i krawędzi oraz sprawdzania ile krawędzi ma np. trójkąt.

7. Wiem, że pogoda ostatnio Nas nie rozpieszcza, ale mam nadzieję, że wyjdzie słoneczko więc proponuję zabawę matematyczną na świeżym powietrzu "Matematyczne klasy". Wystarczy tylko kreda i kawałek betonu :)

Skacz i licz :)

A dla dzieci młodszych "Klasy"

8. Angielski:

Let's play! - Pobawmy się!

https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

https://www.youtube.com/watch?v=461EUf4yKgg

https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU

To już wszystko na dzisiaj! Miłego dnia!

 

Wtorek 16.06.

Witajcie przedszkolaczki !!!

1.Zaczniemy dzisiejszy dzień od zaśpiewania piosenek, które może niektórzy znają, a mianowicie

„Do widzenia przedszkole”, ”Hej przedszkole ukochane”, ”Kończymy już przedszkole”, bo przecież zbliżamy się 6-latki do końca przedszkolnej drogi.

https://www.youtube.com/watch?v=4ba9aVhV88M

https://www.youtube.com/watch?v=L8g7oeL3QKY

https://www.youtube.com/watch?v=qmvipCo922w

2.Teraz powtórzmy sobie to czego nauczyliśmy się w ciągu całego  roku (dzisiaj liczymy),ale najpierw pobawmy się w wyliczanki :

 Matematyczna wyliczanka ;

 Jabłko, gruszka i daktyle – klaśnij w ręce razy tyle (3 razy)

 Kapusta i ogórek – tyle razy podskocz w górę (2 razy)

 Marchewka, pietruszka, bób – tyle razy przysiad zrób (3)

 Kalarepka i mak – za uszy 2 razy się złap.

 

„Umiem liczyć do dziesięciu"

Na jeden -klaśnij, na dwa-skocz,
trochę w lewą stronę zbocz.
Na trzy-machnij noga prawą
ale zrób to bardzo żwawo.
A na cztery -mrugnij okiem,
pięć-maszeruj równym krokiem.
Sześć-oznacza podskok w góre,
jakbyś chciał przeskoczyć górę.
Siedem to jest kroczek w prawo,
osiem-możesz bić już brawo.
A na dziewieć-"liczbę" krzyknij!
I na koniec stojąc w miejscu
wolno policz do dziesięciu!

 

Policzymy co się ma:
mam dwie ręce, łokcie dwa,
dwa kolana ,nogi dwie.
Wszystko pięknie zgadza się.
Dwoje uszu, oczki dwa
no i buzię też się ma,
A ponieważ buzia je
chciałbym buzie mieć też dwie!

Wykonajcie zadania matematyczne ,które zamieściłam pod zajęciami.

3.Po wysiłku umysłowym(matematycznym)zapraszam na porcję ćwiczeń gimnastycznych

 

Kto szybciej?

  • dzieci spacerują po dywanie, na umówiony sygnał, np. klaśnięcie jak najszybciej siadają na krześle, stają na jednej nodze, kładą się na brzuchu, itp.

Ręce w dole, ręce w górze,

Rysujemy koło duże,

Skok do góry, ręce w bok,

Teraz w przód zrób jeden krok,

Skok do tyłu, skok na jednej nodze,

Teraz usiądź na podłodze.

Ćwiczenia wzmacniające gorset mięśniowy kręgosłupa

Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą na przeciwko siebie:

  • Podawanie do siebie piłki rękami (ramiona ułożone w bok, łokcie uniesione)
  • Siłowanie – obie osoby trzymają piłkę. Na sygnał każdy ciągnie piłkę do siebie licząc np. do pięciu. Wygrywa ten, kto zabierze piłkę.
  • Klaskanie – dziecko powtarza rytm, którą rodzic pokaże (przy uniesionych łokciach).
  • Dmuchanie – podawanie  do siebie piłeczki ping-pongowej dmuchając ją.

Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą obok siebie

  • Rzucanie – rzucamy jak dalej oburączworeczek (lub np. kulkę papierową). Następnie czołgamy się po woreczek.
  • Ślizganie – leżąc na podłodze (lub na kocyku) ślizgi na brzuchu (ważne, by ręce odpychały się równocześnie). Zabawę można przeprowadzić w formie zawodów rodzic – dziecko.

Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą na plecach, głowami do siebie

  • Z kijkiem – chwytamy rękami za wspólny kijek (nad głową), nogi podnoszą się dotykając go stopami i wracają na podłoże.
  • Z kijkiem nr 2 – chwytamy rękami za wspólny kijek (nad głową), ciągniemy kijek do siebie (kto silniejszy)

Profilaktyka płaskostopia i ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu

Rodzic i dziecko lub dzieci w pozycji siedzącej

  • Co narysowałem? – rysujemy zakrętką butelki (trzymaną przez palce stóp) litery, cyfry, figury, zadaniem drugiej osoby jest odgadnąć co zostało zapisane/narysowane
  • Podaj butelkę! – turlanie stopami butelki  do siebie
  • Porządku – wrzucanie do butelki palcami stóp  żołędzi, kulek papierowych, pogniecionych wcześniej stopami
  • Grzechotka – butelka wypełniona wodą z brokatem jest trzymana przez palce stóp, zadaniem dzieci jest potrząsanie butelką „grzechotką” w dowolnym rytmie, rytm może naśladować druga osoba

Rodzic i dziecko lub dzieci w pozycji leżącej

  • Grzechotka nr 2 – jak wyżej, z tą różnicą, że butelkę trzymają ręce w leżeniu na brzuchu (łokcie w górze)
  • Kółka – leżymy na brzuchu, rodzic trzyma butelkę w wyprostowanych rękach, dziecko obiema rękami (łokcie uniesione) wrzuca na butelkę kółka/obręcze. związane w pętlę sznurówki
  • Złap mnie – rodzic trzyma butelkę wyprostowanych rękach. Dziecko czołga się do butelki, by np. nakleić na niej naklejkę lub ją przewrócić w określonym czasie (rodzic liczy np. do 8, 10 )
  • Kręgle – potrzebujemy do tej zabawy więcej butelek. Leżąc na brzuchu w pewnej odległości od butelek “kręgli” przewracamy je tocząc piłkę palcami stóp lub rękami (łokcie uniesione, w bok).

 

 

DLA CHĘTNYCH :propozycje zabaw matematycznych dla dzieci z wykorzystaniem różnorodnych materiałów:

   Matematyka na paluszkach:

https://dzieciakiwdomu.pl/2015/04/matematyka-na-paluszkach.html

Matematyka z kinderkiem

https://dzieciakiwdomu.pl/2015/08/matematyka-z-kinderkami.html

Wspieranie edukacji matematycznej

https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/03/wspieranie-edukacji-matematycznej-dzieci/

Copyright © 2024. Publiczne Przedszkole w Porębie Spytkowskiej Rights Reserved.