^Back To Top
  
  
  

Środa 10.06.

1.Dzisiaj sposób na wakacyjną nudę, gdy pogoda brzydka. Zacznijmy od krótkiej rozgrzewki:

https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

2. Co pływa, co tonie? – zajęcia badawcze.

  • Przygotujcie głębokie naczynie z wodą np. miedniczka, duża miska; plastikowe tacki, plastikowe pojemniki na wodę i np. małe kamyki, kartki z zeszytu, plastelina, metalowy klucz, korek, piłeczki do ping-ponga, kawałki papieru o różnej strukturze i grubości (np. kawałek tektury, bibuły, brystolu), klocek drewniany, klocek plastikowy, styropian,  piórko, liść, gąbka, makaron, po dwie łódki z papieru wykonane techniką origami. Poproście rodziców o pomoc.
    Co najbardziej lubicie robić podczas wakacji nad wodą? Proponuję wspólne eksperymenty, podczas których dowiecie się co pływa, a co tonie. Zróbcie to z rodzicami. Ustawicie na trawniku pojemniki wypełnione wodą, a obok każdego pojemnika na tackach różne przedmioty. Każdy otrzymuje dwie łódki z papieru wykonane np. techniką origami.

Doświadczenia: – sprawdzanie, czy łódki pływają
– umieszczając je na wodzie, obserwujcie swobodnie poruszanie się łódek,
 – dmuchając na łódki umieszczone na wodzie, zobaczcie jak łódki poruszają się pod wpływem strumienia powietrza (dmuchając raz mocno, raz lekko),
– obciążajcie łódkę kamykami, uważając, aby nie zatonęła. Obserwujcie, która łódka udźwignęła większy ciężar.

Z tego doświadczenia możemy wysunąć wnioski: ile towarów obowiązują przy obciążeniu np. statków. To znaczy, że załadowany zbyt duży ciężar może spowodować zatonięcie statku.

– Teraz sprawdźcie , czy plastelina utrzyma się na wodzie, robiąc z plasteliny kuleczkę, placek, robiąc dziurkę w placku, ulepcie kształt spodeczka. Ostrożnie umieśćcie na powierzchni wody. I co widzicie?

– Połóżcie na wodzie kartki z zeszytu. Układając na nich piórko, monetę, mały kamyk itp. Wykonujcie ćwiczenie ostrożnie, tak, aby kartka utrzymała ciężar.
– Sprawdzicie w ten sposób, które z ułożonych na tackach przedmiotów po wrzuceniu ich do wody zatoną, a które nie, – układając na jednej tacce przedmioty, które toną, na drugiej przedmioty, które pływają.

Zastanawiacie się, dlaczego tak się dzieje, że niektóre przedmioty toną a niektóre pływają? To wszystko zależy od ciężaru przedmiotów. Ciężkie przedmioty toną, lekkie pływają.
Mam nadzieję, że eksperymenty się podobały.

3. Podsyłam jeszcze kilka zabaw badawczych do oglądnięcia, może zainspirują Was któreś do wykonania w pochmurny, nudny dzień:

https://www.youtube.com/watch?v=x7knRHgHt-s eksperymenty dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=W97JyNzzQHQ inne eksperymenty

Oraz kilka innych ciekawych pomysłów:

https://www.youtube.com/watch?v=69E2AHTAqqk zabawki własnej roboty

https://www.youtube.com/watch?v=CLmMcG0JxcU triki szpiegowskie

 4. Zachęcam do spędzania czasu na świeżym powietrzu, na rowerze. Tu piosenka o jeździe na rowerze. Ci co nie umieją jeździć jeszcze- może to dobry czas na naukę. Życzę powodzenia.

https://www.youtube.com/watch?v=Ru60fUt4P0E

5. Na koniec zabawna gimnastyka buzi i języka, pamiętajcie o tych ćwiczeniach. Są bardzo ważne!

 

 

 6. Karty pracy dla 4 latków str. 61, 5,6 latki str. 64,65.

7. Angielski :

Porozmawiajmy o pogodzie: WEATHER

https://www.youtube.com/watch?v=Jn7uAsLWXpk

https://www.youtube.com/watch?v=CXKj7bm4Ops&t=75s

Do jutra!

Copyright © 2024. Publiczne Przedszkole w Porębie Spytkowskiej Rights Reserved.