^Back To Top
  
  
  

Słuchowisko nr 6

SŁUCHOWISKO nr 6 „JULKA, PAJĄK I ATRAKCJE” TOMASZA KALITY.
To już ostatnie słuchowisko w tym roku szkolnym. Tym razem usłyszycie o wakacyjnych atrakcjach pewnej dziewczynki. Posłuchajcie uważnie i odpowiedzcie na pytania.

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=o5DyHwterbk bajka

https://www.youtube.com/watch?v=VPQV0X50Cgc piosenka  „Hej, hej przygodo”

Pytania:

- Do kogo pojechała dziewczynka na wakacje i pod czyją opieką była w trakcie podróży?
- Czy pojechalibyście sami pociągiem?
- Co rosło w ogrodzie babci?
- Skąd dziadkowie brali kozie mleko?
- Kogo spotkała Julka zbierając maliny w ogrodzie?
- Gdzie wpadła dziewczynka podczas ucieczki i jaki skarb tam odkryła?
Jeśli macie ochotę narysujcie swoje wymarzone wakacje i podzielcie się ze mną zdjęciem na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., lub 602 867 365. 
Wakacje można spędzić ciekawie wszędzie, nie trzeba jechać w dalekie kraje, aby przeżyć super przygody. Nawet u dziadków mogą być atrakcje, tylko wszystko zależy od Waszej wyobraźni, chęci i ciekawości. Życzę Wam udanych wakacji, pełnych atrakcji i fajowskich przygód! Do zobaczenia po wakacjach w przedszkolu!!!
Pozdrawiam serdecznie Pani Iwonka.

Piątek 26.06.

Witajcie kochani!

1. Zbliżają się wakacje, więc dziś porozmawiamy o wyjeździe „pod namiot”.

 

2. „Co to za miejsce?” – zagadki słuchowe – posłuchajcie odgłosów i zastanówcie się co to za miejsca:

https://www.youtube.com/watch?v=vY6wBDCBtzU  – odgłosy lasu

https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0 – odgłosy łąki

https://www.youtube.com/watch?v=ORhFh1rCqRI  – odgłosy morza

https://www.youtube.com/watch?v=x1EwkYsIvcg – odgłos płynącej rzeki, górskiego strumyka

https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE  – odgłosy zwierząt na wsi

https://www.youtube.com/watch?v=O0X70iylxLc – odgłosy miasta

 

3. „Zaczarowana kraina” – zabawa ruchowa

  • Hokus-pokus, fiki-miki, skaczemy teraz jak pajacyki – dzieci wykonują pajacyki
  • Aby odpocząć sobie przez malutką chwilę, zamienię was teraz wszystkich w motyle -dzieci udają, że są motylami, robiąc z rąk skrzydła i truchtając
  • Hokus-pokus, czary-mary popatrzcie, jak skacze zajączek szary – dzieci podskakują obunóż w miejscu, robiąc z rąk raz uszy, raz wąsiki
  • Nad wodą siedziały żabki zielone i patrzyły na to wszystko zadowolone –dzieci kucają i skaczą, najpierw przenoszą do przodu ręce, a potem nogi
  • Pojawił się również pan bocian nieduży i pogonił żabki prosto do kałuży – dzieci naśladują chód bociana z wysoko podniesionymi nogami, na koniec stają na jednej nodze.

 4. „Pod namiotem” – co można robić na wakacjach w lesie i na łące (odpoczywać, spacerować, podziwiać przyrodę, szukać różnych gatunków roślin i zwierząt, jeździć na rowerze, puszczać latawce itp.) W takich okolicach są specjalne miejsca, w których można rozłożyć namiot. Odpowiedzcie na pytania:

  • Jak się one nazywają? (pola namiotowe)
  • Czy ktoś kiedyś spał pod namiotem?
  • Jeśli tak, to gdzie to było?
  • Co trzeba jeszcze ze sobą mieć, by spać pod namiotem? (materac lub karimatę i śpiwór)
  • Jak przygotowuje się posiłki, będąc w domku w lesie lub pod namiotem? (ma się ze sobą specjalny palnik lub organizuje grille i ogniska)
  • Czy wszędzie w lesie/na łące można rozpalać ogniska?(nie, tylko w wyznaczonych do tego miejscach)
  • Dlaczego?(łąka/las mogą się zapalić, a ogień w takich miejscach szybko się rozprzestrzenia).


Teraz przypomnijmy sobie zasady zachowania się na łące, w lesie i pod namiotem. Pamiętajcie o przestrzeganiu ich:

  • zabieramy ze sobą śmieci z powrotem
  • ogniska i grille urządzamy tylko w wyznaczonych do tego miejscach
  • chodzimy po wyznaczonych ścieżkach
  • nie niszczymy roślin, które są miejscem życia i pokarmem dla zwierząt
  • mówimy cicho, by nie straszyć zwierząt i nie przeszkadzać innym
  • namiot rozbijamy tylko w wyznaczonych do tego miejscach
  • pozostajemy blisko opiekunów

 

5. „Spacer na łąkę” – opowieść ruchowa – posłuchajcie dzieci opowieści i ilustrujcie ją ruchem:


Jest piękny słoneczny dzień. Słońce mocno grzeje, wieje lekki wiatr. Co robić w taki dzień? Wyciągamy z górnej półki plecak, kocyk i strój kąpielowy 
(wspięcie na palce, wyciąganie ramion w górę). Zakładamy plecak i wędrujemy na łąkę (spokojny marsz). Na łące nie ma jeszcze ludzi. Rozglądamy się, szukając miejsca dla siebie (robimy z rąk daszek i rozglądamy się). O, tam jest! (wskazujemy palcem) Rozkładamy kocyk i kładziemy się na nim (leżenie tyłem). Jest przyjemnie, słońce ogrzewa naszą skórę, wyciągamy się. Przetaczamy się na drugą stronę i ponownie rozciągamy. Wiatr delikatnie chłodzi rozgrzaną skórę. Obserwujemy płynące na niebie obłoczki, które przesuwają się leniwie. Wolno wstajemy i przeciągamy się na wszystkie strony, wesoło podskakujemy. Jest pięknie i kolorowo wokół nas, przyglądamy się kwiatom, wdychamy ich wspaniałe zapachy (wciąganie powietrza nosem). Pochylamy się (skłon tułowia w przód), ale co to usiadło nam na ręce? To biedroneczka (liczymy na palcach, ile ma kropek). Wypatrujemy, czy gdzieś na łące nie ma kolorowych motyli (robimy daszek z ręki nad czołem). Rozglądamy się dookoła. Są! (robimy z rąk skrzydełka i wirujemy wkoło). Ojej, zerwał się silny i zimny wiatr (machamy rękoma). Chyba czas już wracać (marsz i po chwili siad).

 

6. Zaśpiewajmy wakacyjną piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=Fkay6ge6sts 

 

Dzisiaj to już wszystko . Miłego weekendu!

Copyright © 2024. Publiczne Przedszkole w Porębie Spytkowskiej Rights Reserved.