^Back To Top
  
  
  

Poniedziałek 22.06.

 Witajcie kochani !!!

1.Ten miły dzień zaczniemy od zabawy ruchowej do piosenki” Skaczemy ,biegniemy”

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

 

2.Zabawa  „Pociąg głosek” – wyodrębnianie głosek na początku i na końcu wyrazów. Dzieci kolejno podają słowa tak, aby nowe słowo rozpoczynało się głoską, którą skończyło się poprzednie, np. lassowaaparattraktor.

Do zabawy zaproście wszystkich domowników, ten kto nie powie danego słowa lub się pomyli daje fanta lub odpada z gry.

3.Zagadki wakacyjne. Posłuchajcie zagadki i podajcie odpowiedz. Rodziców proszę o przeczytanie treści, oczywiście bez tytułu, który jest odpowiedzią.

 

Zagadka o stroju kąpielowym

Mały, lekki, kolorowy,
latem zawsze modny.
Dobry do hasania w wodzie,
na plażę wygodny.

 

Zagadka o wakacjach

Raz – litera w abecadle,
dwa – drzewa pachnące.
Całość zawsze bywa w lecie
i trwa dwa miesiące.

 

Zagadka o plaży

Można na niej się opalać,
zamki z piasku też budować.
Gdy się znudzi, można z mamą,
brzegiem morza spacerować.

 

Zagadka o namiocie

Mały domek z materiału,
w nim poduszki oraz koce.
Można smacznie w nim przesypiać,
letnie ciepłe noce.

 

Zagadka o lecie

Słońce przygrzewa,
zboże dojrzewa,
lipa pokryta kwiatem,
kiedy to bywa?

     

 

4. Moi drodzy ,a wiecie ,że zaczęło się już lato ? J Posłuchajcie piosenek

 

 https://www.youtube.com/watch?v=hPfioB70WC0

 

https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM

 

5. Teraz zapraszam na rebusy, ale nie tylko o lecie.

 

 

 

 6. Czas na krzyżówki. Dzieci 5,6-letnie mogą wydrukować i wpisywać ,a dzieci młodsze odgadują , a rodzice pomagają zapisać.

Na koniec proszę dzieci 5,6-letnie o  wykonanie str.72,73 w książce fioletowej.

POZDRAWIAM. MIŁEGO DNIA !!!

 

Słuchowisko nr 4

CZAS NA KOLEJNE SŁUCHOWISKO

Dzisiaj zapraszam na bajkę Iwony Brylińskiej pt.: „Księżniczka Solniczka”

 

https://www.youtube.com/watch?v=1xklgWIccuI Bajka

https://www.youtube.com/watch?v=G8Gv1sC3d3k  piosenka „Złość to straszny zwierz”- Piotr Rubik

Pytania do bajki:

-  Jaka była Księżniczka Solniczka?

- Jakie psikusy robiła księżniczka?

- Jak nazywał się profesor uczący księżniczkę?

- Gdzie mieszkał czarodziej i jak poradził sobie z kapryśną księżniczką?

- A Ty co byś poradził na złe humory księżniczki?

- Czy Tobie też zdarzają się takie humory i jak sobie z nimi radzisz?

Narysuj księżniczkę, ze złym i dobrym humorem lub wesołego czarodzieja, zrób zdjęcie i podziel się ze mną wysyłając na maila lub przez MMS na tel.

@: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; tel: 602 867 365 Pozdrawiam Iwona K. 😊

 

Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem o uczuciu złości. Pamiętajmy, że:

  1. Złość jest uczuciem, którego nie można określić jako dobre lub złe. Kiedy złość jest, to jest. Zły lub dobry może być sposób, w jaki ją wyrazimy.
  2. Złość jest uczuciem problematycznym. Trudno się ją przeżywa, jest męcząca i nieprzyjemna.
  3. Kiedy złość jest przeżywana w niewłaściwy sposób (na przykład tłumiona), może przybrać postać agresji, a agresywne zachowanie zawsze jest złe. Zachowując się agresywnie, krzywdzimy zarówno drugą osobę, jak i siebie samych.
  4. Złość jest najczęściej powiązana z innymi uczuciami, których sobie nie uświadamiamy. Najczęstszymi uczuciami, które towarzyszą złości są lęk, poczucie winy, zazdrość i wstyd.

Lęk, który jest źródłem złości to najczęściej lęk przed tym, że jakaś nasza potrzeba nie zostanie zaspokojona. Jeśli rzeczywiście nie zostanie, wpadniemy w złość – trzaśniemy drzwiami, zaczniemy krzyczeć. Tak naprawdę lęk o zaspokojenie swoich potrzeb opiera się na przekonaniu, że istnieje tylko jeden sposób, aby te potrzeby zaspokoić, co oczywiście jest błędnym założeniem. Wiele osób, zarówno dzieci, jak i dorosłych, oczekuje, że odpowiedzialność za zaspokojenie ich potrzeb powinni wziąć inni. Jest też druga strona medalu – czasami wypieramy własne potrzeby, uznając, że potrzeby innych są ważniejsze.

Jak wyrażamy złość? Dajemy się ponieść i reagujemy agresywnie albo tłumimy, kumulując ją w sobie z obawy, że skrzywdzimy drugą osobę lub że okażemy, jacy jesteśmy chaotyczni i nieuporządkowani wewnętrznie. Wszystkie lęki, które w nas drzemią, sprawiają, że wolimy udawać, że nie czujemy złości.

A złości nie trzeba się bać. Ba, nie powinniśmy się jej bać! Złość to najczęściej odruch, który można nauczyć się kontrolować. W przypadku dziecięcej złości to od rodziców zależy, czy dziecko będzie potrafiło w przyszłości jej nie tłumić ani nie reagować agresywnie pod jej wpływem.

Radzenie sobie ze złością opiera się przede wszystkim na pracy z lękami, które tę złość wywołują.  Bardzo często dzieje się tak, że zrozumienie swoich lęków pomaga w radzeniu sobie ze złością. Dzięki większemu rozumieniu swoich emocji możemy w twórczy sposób przepracować konflikt i znaleźć rozwiązanie, którego w złości nie sposób dostrzec.

 

Copyright © 2024. Publiczne Przedszkole w Porębie Spytkowskiej Rights Reserved.