^Back To Top
  
  
  

Recycling - Gra

Banner brzesko 400x400

Realizowane programy

akademia-aquafresh

 

 

olbinica

 

 

wole wode1

 

 

pobrane 1

 

 

kkk

 

 

2013-10-24 dkk

Środa 17.06.

Witajcie kochani!

1. Na początek poranna gimnastyka, zakręć kołem i wykonaj ćwiczenia, które wylosujesz :)

https://wordwall.net/resource/906484/%C4%87wiczenia-przedszkole

2. Dzisiaj pobawimy się z figurami geometrycznymi, przypomnijmy sobie niektóre z nich, opowiedzcie rodzicom czym różnią się te figury i znajdźcie w domu przedmioty, króre są w tych kształtach.

3. Posłuchajcie teraz piosenki o figurach geometrycznych:

https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM&feature=youtu.be

4. Poniżej znajduje się karta z figurami, kto może niech ją wydrukuje, kto nie ma drukarki może poprosić rodzica o przerysowanie figur. Zadaniem dzieci jest wycięcie figur geometrycznych z karty.

http://pp15.glogow.pl/wp-content/uploads/2020/03/figury-geometryczne.pdf

Jeśli już macie wycięte figury, to rodzice mogą przeczytać Wam wierszyk. W tym czasie dziecko układa PAJACYKA na kartce.

Przedszkolak Jacek, to majster nie lada,

popatrzcie jak sprawnie pajaca układa.

Duży kapelusz trójkątny,

jedno koło to jest głowa,

z boków dwa trójkąty.

Trzeba jeszcze zrobić z prostokątów dużych –

nogi, żeby pajacyk się nie oburzył.

Prostokąty małe to jego buciki

i już jest gotowy, żeby z nami liczyć.

5. Przeliczcie figury geometryczne, z których został ułożony pajacyk.

Zaznaczcie kropkami, ile jest danych figur (starszaki mogą napisać cyfrę)

Pokolorujcie Pajaca, dorysujcie mu oczy, nos i buzię 🙂

6. Dziś zaproponujemy Wam jeszcze wykonanie figur przestrzennych.
Do ich wykonania potrzebne są jedynie: plastelina (którą możemy zastąpić zwykłym ciastem z mąki i wody), wykałaczki lub zapałki. Wykonanie: Wystarczy dowolnie łączyć wykałaczki za pomocą kulek z plasteliny. W pierwszej kolejności można układać dowolne figury geometryczne tj.: kwadrat, trójkąt, prostokąt, pięciokąt, itp. Następnie można przejść do tworzenia budowli przestrzennych. Poniżej przykładowe zdjęcia.

 

 

Po ułożeniu dowolnych figur można porozmawiać z dzieckiem o tym, że:

  • elementy z plasteliny to WIERZCHOŁKI,
  • elementy z wykałaczki lub zapałki to KRAWĘDZIE,
  • można nazywać też powstałe figury przestrzenne.

Jest to doskonała okazja do zapoznania dziecka z tymi terminami, a także do przeliczania ilości wierzchołków i krawędzi oraz sprawdzania ile krawędzi ma np. trójkąt.

7. Wiem, że pogoda ostatnio Nas nie rozpieszcza, ale mam nadzieję, że wyjdzie słoneczko więc proponuję zabawę matematyczną na świeżym powietrzu "Matematyczne klasy". Wystarczy tylko kreda i kawałek betonu :)

Skacz i licz :)

A dla dzieci młodszych "Klasy"

8. Angielski:

Let's play! - Pobawmy się!

https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

https://www.youtube.com/watch?v=461EUf4yKgg

https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU

To już wszystko na dzisiaj! Miłego dnia!

 

Copyright © 2021. Publiczne Przedszkole w Porębie Spytkowskiej Rights Reserved.