1.Witajcie. Pobudka. Poruszajmy się trochę przy piosence
https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
2.Drogie dzieci dzisiaj poznamy literę ł. Posłuchajcie bajki i postarajcie się zapamiętać wszystkie nazwy przedmiotów zaczynających się głoską” ł”.
https://www.youtube.com/watch?v=bttA3e7BbgI
3.Już pewno wiecie jakie to wyrazy ,które zaczynają się na małą literę „ł” np. łódż, łopata, łobuz, łata, łoś ,ławka. Pamiętacie też ,że są również wielkie litery, a wielką literą „Ł” zaczynamy nazwy miast, państw, imion, nazwisk np. Łatek, Łucja, Łukasz, Łotwa.
Litera ł jest podobna do litery? …Tak do l, tylko ma dodatkową kreskę .
Ale zobaczcie sami. Zwróćcie uwagę na kierunek pisania litery. To jest litera ł wielka i mała pisana, a pod nią znajduje się litera wielka i mała ł drukowana.
4.Proszę wykonajcie karty pracy ,6-latki-„Litery i liczby” cz.2,str.46,47,48,49 ,
5-latki „Przygotowanie do pisania”str.62.
5.Prace pięknie wykonane? Zatem poproście rodziców, żeby z wami poćwiczyli, jeśli nie mogą to spróbujcie sami. Zobaczcie, to jest proste.
https://www.youtube.com/watch?v=hBFLp08y33Y
6. Czas na angielski. Dzisiaj poznamy nowe słownictwo związane ze zwierzątkami mieszkającymi na farmie:
FARM - to po angielsku farma
Oglądnijcie filmik i poznajcie nazwy zwierząt po angielsku:
https://www.youtube.com/watch?v=hewioIU4a64
A teraz piosenka, którą może już znacie : "Old Mc Donald had a farm", kto zna próbuje śpiewać:
https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo
Na dzisiaj tyle. Dobrego dnia.
Witajcie słoneczka!
1.Rozpocznijmy zajęcia historyjką M. Wojciechowicz pt.: „ O tym jak gniazdo swe budował szpak”
…Wiosna to najlepszy czas
budowania ptasich gniazd
Jeden tylko mały szpak
wszystko zawsze robił wspak.
Wziął z kurnika parę piórek
i położył je na murek.
Chce iść spać, lecz niespodzianie
wietrzyk zdmuchnął mu posłanie…
Sroka zaś błyskotki zbiera
dom jej jak sklep jubilera.
To złodziejka, każdy wie.
Co ktoś zgubi, u niej jest.
Do sikorki przyszedł szpak,
puka i powiada tak
„Sikoreczko moja miła
Co ty byś mi poradziła?”
„Moim domkiem, choć nikt nie wie
jest przytulna dziupla w drzewie.
Wiewióreczka ją zostawiła
bo gdzieś w podróż wyruszyła.”
„Oj, niedobrze- myśli szpak
-dziuplę zrobię, tylko jak?...
…Dzięcioł drzewo kuł wspaniale:
„Ja nie jestem przecież drwalem
lecz lekarzem i to takim,
że usuwam z drzew robaki.
I jak dziobem w nie zapukam
to znak, że szkodników szukam.”
„A to pech- powiedział szpak
-czy mi powie jakiś ptak
w jaki sposób gniazdo wić?”
…Na to rzecze zięba:
„Dom najlepszy jest na dębie”
Szpak pomyślał: „Nie uwierzę nigdy ziębie
- prędzej ziębo, się przeziębię”.
…I poleciał z samego rana, do bociana.
Ale on zawołał: „Kle, oj, trafiłeś ptaszku źle,
ja cię przyjąć tu nie mogę,
spadniesz z gniazda, złamiesz nogę.
Bo ja, widzisz drogi brachu,
mam dom aż na wiejskim dachu.”
Pomyślał szpak:
„Najmądrzejsza jest tu sowa,
ona wszystkim dobrze radzi,
więc iść do niej nie zawadzi…”
…Sowa tak się zamyśliła:
„Gniazdko wić za ciężko tobie,
dziupli w drzewie szukaj sobie,
bo zwierzęta się zbudziły
i swój domek opuściły,
więc wynająć sobie możesz
piękną dziuple w drzewnej korze.”
…Oto rada jest dla szpaka:
zamiast gniazda, dziupla jakaś.
2. Pytania do opowiadania:
-wymień ptaki, które powracają na wiosnę ( była o nich mowa wczoraj 😊 )
-o jakim ptaku jest opowiadanie?
-które ptaki odwiedził szpak i jakiej rady potrzebował?
-gdzie zamieszkał szpak?
3. Dzieci starsze 5 i 6 latki proszę zrobić w karcie cz.3 ( fioletowa ) – str. 60 i 61,
4- latki opowiedzcie rodzicom historyjkę o rodzinie bocianów ze strony 25 i wykolorujcie bociana na str. 26.
4. Starszaki przypomnijmy sobie jeszcze raz piosenkę o ptakach:
https://www.youtube.com/watch?v=DqNDn9NdL34&t=138s
Maluszki i dla was piosenka:
https://www.youtube.com/watch?v=BjgpDyMVHSs
5. Starszaki zapraszam na zabawy ruchowe w rytm piosenek:
https://www.youtube.com/watch?v=pQjB7kgnQpI
https://www.youtube.com/watch?v=mO03jLcA2XM
Trochę ruchu dla maluszków:
https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464
https://www.youtube.com/watch?v=CQ9hYYnU-sY
6. A teraz trochę zabaw matematycznych:
Zbuduj z patyczków mogą być również wykałaczki, zapałki lub klocki: domek dla naszego szpaka z opowiadania.
Pamiętacie jak budowaliśmy zagrody dla zwierząt egzotycznych :)
Starszaki policzcie ile użyliście do tego elementów, maluszki policzcie z pomocą rodziców.
Możecie przeliczać same elementy dachu domku, w różny sposób dodawać kolejne elementy do domku i odejmować, a rodzice będą sprawdzali czy nie pomyliliście się w swoich obliczeniach.
Propozycja na popołudnie : spróbujcie ułożyć z patyczków, zapałek, klocków poniższe wzory:
7. „Masaż na dobry humor”- proszę, aby dzieci wykonywały gesty zgodnie z jego treścią:
Żeby było nam wesoło- masujemy swoje czoło.
Raz i dwa, raz i dwa- każdy ładne czoło ma.
Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.
Język w górę raz i dwa- ładny język każdy ma.
Tu jest głowa, a tu uszy- trzeba swoje uszy ruszać.
Raz i dwa, raz i dwa- dwoje uszu każdy ma.
Powiedz: mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la-la-la-la.
Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.
Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.
Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz.
Dziękuję, na dziś to wszystko. Trzymajcie się kochani. Do jutra!