1. Witam Was kochani. Zacznijmy nasze zajęcia zagadką, która nakieruje Was na dzisiejszy temat.
Lato nam śpiewem umilają
Zimą na naszą pomoc czekają.
W tym tygodniu zajmiemy się powrotami ptaków na wiosnę.
2. Posłuchajcie uważnie piosenki pt.: „Ogłaszają ptaki wiosnę” i odpowiedzcie na pytania pod utworem.
https://www.youtube.com/watch?v=DqNDn9NdL34&t=138s
-jakie ptaki zostały wymienione w utworze?
-przypomnij zwiastuny wiosny
-czy wiesz co znaczy przysłowie: „Jedna jaskółka wiosny nie czyni”?
Jeśli nie wiesz, poproś rodzica o wytłumaczenie.
Jaskółki powracają na przełomie marca i kwietnia, ale bywa , że zjawiają się w lutym. Jednak nie jest to znak, że wiosna się rozpoczęła- stąd to przysłowie.
3. A teraz zapoznajcie się z ptakami, które powracają do Polski na wiosną. Będziemy razem sylabować i głoskować. Myślę, że większość z tych ptaków znacie.
https://www.youtube.com/watch?v=vlXQqg1T07s
4. Posłuchajcie odgłosów ptaków, być może niektóre z nich budzą Was rano?
https://www.youtube.com/watch?v=37vogHo8m70&t=251s
5. Zapraszam chętne dzieci do dwóch bardzo ciekawych eksperymentów z jajkiem w roli głównej. Potrzebne będą jajka, sól, woda i ocet. Myślę, że posiadacie te rzeczy w domu. Instrukcję zobaczcie na filmikach poniżej. Miłej zabawy!
https://www.youtube.com/watch?v=40LNVHOPEds
https://www.youtube.com/watch?v=8ywdW2eRyTE
6. Ćwiczenia oddechowe ,,Ptasie piórka” – rozwijanie pojemności płuc.
* Zdmuchiwanie kolorowych piórek z dłoni (zamiast piórek można wykorzystać kawałek papieru, z którego wycinamy kształt piórka)
* Podrzucanie piórek do góry i dmuchanie na nie, by jak najdłużej utrzymać się w powietrzu.
* Dzieci z rodzicami ustawiają się z dwóch stron stolika i starają się przedmuchać piórko na stronę przeciwnika.
7. Na koniec trochę ruchu.
Wstań i wykonaj kilka poleceń:
- 4 przysiady
-3 podskoki na prawej nodze, 3 na lewej,
- 2 przysiady
-5 pajacyków,
-chwyć się za kostki u nóg a teraz hop do góry,
- bieg w miejscu z wysoko uniesionymi nogami
-pokręć głową w koło, do przodu do tyłu,
- poruszaj rękami, jakbyś pływał,
- naśladuj bociana, żabkę skacząc i węża pełzając.
Zmęczony? Nie? To powtórz wszystko jeszcze raz! Dobra robota! Kilka wdechów i wydechów i odpocznij!
Na dziś już koniec, powtórz jeszcze nazwy ptaków, które dziś poznaliśmy, narysuj jeśli potrafisz jednego z nich, a może całe „stadko”, zachowaj rysunek w teczce a po powrocie do przedszkola pokażesz swojej Pani. Pozdrawiamy!