Dzień dobry kochani!
Na wstępie dziękujemy, że tak dzielnie pracujecie. Bardzo cieszą Nas wasze zdjęcia.
1. Dzisiaj zaczniemy od gimnastyki:
https://www.youtube.com/watch?v=fKECl8F-rCY
2. Rozpoznawanie warzyw. Dziecko rozpoznaje i nazywa warzywa na ilustracjach.
Dzieci młodsze dzielą nazwy warzyw na sylaby. Dzieci starsze nazywają warzywa, następnie wyszukują litery "a" w podpisach warzyw.
3. Posłuchajcie teraz piosenki pt "Olimpiada w Jarzynowie", spróbujcie zapamiętać jak najwięcej owoców i warzyw wymienionych w piosence:
https://www.youtube.com/watch?v=H0d-zG2Z2-g
Czy wiecie kochani co to jest jarzyna? ((to część jadalna rośliny warzywnej). Rodzic prosi, aby dziecko przypomniało, jakie jarzyny i w jaki sposób bawiły się na olimpiadzie.
4. Zabawa ruchowa "Jarzyny hop, do zupy". Na środku pokoju połóżcie koło hula-hop lub zróbcie okrąg ze sznurka lub paska. Rodzic puszcza nagranie piosenki "Olimpiada w Jarzynowie", a dziecko chodzi dookoła, na przerwie w muzyce rodzic wypowiada nazwę owocu lub warzywa. Dziecko wskakuje do środka koła jeżeli usłyszy nazwę warzywa, z którego można zrobić zupę. Jeżeli rodzic powie nazwę owocu dziecko nadal tańczy dookoła.
5. Jaka to zupa? – zabawa słowotwórcza. Spójrzcie na kartę pracy, nazwijcie warzywa i podajcie nazwy zup, które się z nich robi, np. dynia – zupa dyniowa, kalafior – zupa kalafiorowa.
Jaka to zupa?-kliknij
6. Na koniec zadanie specjalne, mieliśmy je wykonać w przedszkolu ale z rodzicami też na pewno sobie poradzicie :)
Wykonajcie z rodzicami coś z warzyw, może to być sałatka, surówka albo pyszna, zdrowa zupa. Spróbujcie obrać warzywa i pomóżcie je pokroić lub poszatkować.
Pamiętajcie o dokładnym umyciu warzyw i rąk przed pracą w kuchni :)
Miłej i pysznej zabawy! Chętnie zobaczymy Wasze wspólne dzieła więc zachęcam do wrzucania zdjęć na naszej grupie.
Pozdrawiamy serdecznie i życzymy wszystkim zdrowia!
Pa!
Witajcie kochani
Wczoraj wspaniale poradziliście sobie z zadaniami. Jesteśmy z Was dumne :) Dzisiaj też pracujcie dzielnie.
1.Zacznijmy od gimnastyki https://www.youtube.com/watch?v=l-P0PfiZp9E
2.Posłuchajcie piosenki o warzywach. Przypomnijcie sobie nazwy znanych warzyw .
https://www.youtube.com/watch?v=M5xQSPp3Lzc
3.Teraz posłuchajcie wiersza pt.”Na straganie” J.Brzechwy
https://www.youtube.com/watch?v=38QNVaK7a-s
Na straganie w dzień targowy
Takie słyszy się rozmowy:
„Może pan się o mnie oprze,
Pan tak więdnie, panie koprze.”
„Cóż się dziwić, mój szczypiorku,
Leżę tutaj już od wtorku!”
Rzecze na to kalarepka:
„Spójrz na rzepę – ta jest krzepka!”
Groch po brzuszku rzepę klepie:
„Jak tam, rzepo? Coraz lepiej?”
„Dzięki, dzięki, panie grochu,
Jakoś żyje się po trochu.
Lecz pietruszka – z tą jest gorzej:
Blada, chuda, spać nie może.”
„A to feler” –
Westchnął seler.
Burak stroni od cebuli,
A cebula doń się czuli:
„Mój Buraku, mój czerwony,
Czybyś nie chciał takiej żony?”
Burak tylko nos zatyka:
„Niech no pani prędzej zmyka,
Ja chcę żonę mieć buraczą,
Bo przy pani wszyscy płaczą.”
„A to feler” –
Westchnął seler.
Naraz słychać głos fasoli:
„Gdzie się pani tu gramoli?!”
„Nie bądź dla mnie taka wielka” –
Odpowiada jej brukselka.
„Widzieliście, jaka krewka!” –
Zaperzyła się marchewka.
„Niech rozsądzi nas kapusta!”
„Co, kapusta?! Głowa pusta?!”
A kapusta rzecze smutnie:
„Moi drodzy, po co kłótnie,
Po co wasze swary głupie,
Wnet i tak zginiemy w zupie!”
„A to feler” –
Westchnął seler.
Rozmowa z dziećmi na temat wiersza:
- Kto zapamiętał, jakie warzywa wymienione były w tym wierszu? ( dzieci wyliczają …) - O czym rozmawiały ze sobą warzywa? - Co się z nimi stanie? Co powiedziała kapusta?- Co mówił seler ?.
Może stworzycie własne targowisko?
Wyznaczcie miejsce, gdzie będą znajdowały się stragany, może Wasza przytulanka będzie sprzedawcą? Może klientem?
Życzymy świetnej zabawy!
4.A teraz trochę poruszajmy się i poćwiczmy;
„Jarzynowa gimnastyka”
https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs
Na koniec dzisiejszych zajęć lub na popołudnie pokolorujcie ten obrazek, który nam mówi, że warzywa dostarczają witamin i trzeba je jeść.
Witaminowa malowanka- kliknij
Do zobaczenia !!!