Moje uczucia
Kochane przedszkolaki,
Dzisiaj zajęcia związane z emocjami.
1.Na wstępie proponujemy zabawę Lustro emocjonalne. Usiądzie z rodzicem na dywanie, jedna osoba jest lustrem, druga – przegląda się w nim. Osoba będąca przed lustrem wyraża miną, gestem, ruchem ciała różne emocje, których nazwy podaje rodzic, a lustro musi je powtórzyć. Oczywiście, pamiętajcie o zamianie.
2.A teraz odpowiedzcie rodzicom na kilka pytań:
3.Czas na gimnastykę Twojego języka. Jesteś gotowy? Ćwicz z załączonymi obrazkami.(to te zielone). Zaczynamy!!!!
4.Teraz posłuchaj wiersza Jolanty Kucharczyk „Moje uczucia”
Odpowiedz na pytania:
Dla chętnych dwie karty pracy do wykonania.
Na jednej macie twarze dzieci. Należy je wyciąć i przykleić na kartkę odpowiednio. Na drugiej są lizaki z twarzami wyrażającymi emocje oraz napisy. Napisy wycinamy, kto umie czyta sam i przykleja pod danym lizakiem. Powodzenia
https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs
DLA CHĘTNYCH- PIOSENKA , FILM O EMOCJACH i ZAGADKI
https://www.youtube.com/watch?v=Yqb95ZWykSI
6.Kochani jeszcze jedna propozycja ,plastyczna. Ponieważ w tym tygodniu mówiliśmy o wszystkich dzieciach świata, więc proszę wykonajcie pióropusz indiański. Pod tekstem macie różne propozycje, możecie wybrać którąś z nich lub zrobić po swojemu. Możecie zbudować w domu dom Indian-wigwam. Wykorzystujemy np. drabinę taką rozkładaną ,nakładamy szary papier, który malujemy farbami we wzory kolorowe, indiańskie. Po wyschnięciu rozpoczynamy zabawę, do której zapraszamy rodziców. WSPANIAŁEJ ZABAWY I DUŻO RADOŚCI
Jak zabawa w Indian to oczywiście :”Taniec Indian”
https://www.youtube.com/watch?v=ZKslipdC-sY
7. Angielski:
Zrobiło się ciepło, wię dzisiaj LODY :) czyli ice cream - powtórzmy owoce i kolory:
https://www.youtube.com/watch?v=DxiODn28uKU
A lubicie lody brokułowe?
https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk
WSZYSTKIE DZIECI NASZE SĄ
Witajcie dzieciaczki! Dzisiaj przyjrzycie się światu osób z niepełnosprawnością. Zobaczcie z jakimi problemami muszą się oni mierzyć i jak sobie z nimi dają radę. Nauczycie się również, jak im pomóc.
1 „Stoimy razem” – Rodzic czyta tekst rymowanki i ilustruje go ruchem, dzieci naśladują.
Stoimy razem ramię przy ramieniu (zbliżamy do siebie ramiona)
możemy być wielcy w oka mgnieniu. (podnosimy rękę wysoko)
Możemy być bardzo mali, (zniżamy rękę)
ale nigdy nie będziemy sami. (łapiemy się za ręce i siadamy na dywanie)
Jest to miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością i najczęściej jest zlokalizowane najbliżej wejścia do danego budynku.
– Kim jest osoba z niepełnosprawnością?
– Czym ona różni się od nas, gdy jesteśmy chorzy?
Schorzenie, które ma ta osoba, ogranicza jej życie. Często uniemożliwia naukę czy pracę w sposób trwały, tj. może nigdy nie minąć czyli nie da się z tego wyleczyć. Osoba taka porusza się na wózku inwalidzkim.
Musisz wiedzieć, że są osoby, które mają na tyle słaby wzrok lub nie mają go wcale, że przez całe życie mają tak jak Wy, gdy mieliście zawiązane oczy.
Słuch pozwala usłyszeć to, co wokół nas się dzieje, zareagować na to, zapewnić sobie bezpieczeństwo, ale też porozumiewać się. Jak myślicie łatwo jest przekazać komuś informację bez używania głosu, na migi?
Osoby niedosłyszące lub całkowicie niesłyszące, takich sposobów muszą używać, gdyż nie słyszą ludzkiej mowy. Nie słyszą także tego, co wokół, dlatego trudniej jest im zareagować na niebezpieczeństwo. W związku z tym mają swój własny język, nazwany językiem migowym, który mogliście widzieć, np. w telewizji. Są to określone kombinacje ruchów dłoni, które mają swoje znaczenie.
7. Zobaczcie proszę kilka słów w języku migowym:
https://www.youtube.com/watch?v=VNU4dm93OoM
ZAPAMIĘTAJ! Dzieci niepełnosprawne to takie same dzieci jak wy. Każdemu z nas może się przytrafić niepełnosprawność nasza czy naszych bliskich, ale mimo to można normalnie żyć. W dzisiejszych czasach jest wiele udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami i stają się one coraz bardziej samodzielne, ale dobrze, gdy oferujemy im swoją pomoc, towarzystwo.
Na dziś to wszystko kochani!