Witajcie kochani!
1. „Pokaż proszę” – powitanie zacznijmy od krótkiej rymowanki. Mama będzie czytać a wy pokazujcie to co usłyszycie.
Pokaż proszę, gdzie masz oczy,
gdzie masz uszy,
a gdzie nos,
pokaż rękę,
pokaż nogę,
gdzie na głowie rośnie włos?
podnieś rękę
tupnij nogą
kiwnij głową „tak” lub „nie”
klaśnij w ręce
skocz do góry
i uśmiechnij się!
2. Wczoraj był „Dzień Dziecka”, mam nadzieję, że super spędziliście go. Chciałabym abyście odpowiedzieli na pytania:
Dzień Dziecka to okazja, by tego dnia dzieci traktować szczególnie, pamiętać o nich, ale też by dorośli rozmawiali między sobą o tym, co zrobić, by dzieciom na całym świecie żyło się lepiej.
3. Zatańczcie i poruszajcie się przy piosence „Karuzela”.
https://www.youtube.com/watch?v=QB-QVbt57T8
4. Teraz posłuchajcie wiersza „Prawa i obowiązki” U. Kowalskiej .
Prawa i obowiązki
Nie wiem czy ci ktoś powiedział, byś o swoich prawach wiedział?
Chciałbym, lecz co znaczy prawo? Już wyjaśniam, bijąc brawo,
za twoje mądre pytanie. W odpowiedzi dam zadanie.
Prawo przywilejem nazwiesz, bo dostaniesz, co zapragniesz.
Pomyśl, co tobie funduje? Dzięki niemu nie głoduję.
Małym zwą mnie, lecz człowiekiem. Nie zagraża mi nikt biciem.
I codziennie dobrze życzy, cicho mówi, a nie krzyczy.
Źle coś zrobię, to tłumaczy, mądre granice wyznaczy.
A ty wiesz, co to granice? Znam z bajki chytrą lisicę,
cicho sobie w lesie siedzi, czeka na niesforne dzieci.
A kiedy je w łapy schwyci, tylko krzyk po lesie leci.
Sam nie mogę iść do lasu, las granicą jest do czasu,
aż podrosnę i zrozumiem, co już wiem, czego nie umiem?
Obowiązki poznaj teraz, chyba znany ci ten wyraz?
Dziś wymienię najważniejsze, sam odkryjesz te ciut mniejsze:
Jeść skończyłeś, to zaczynaj, do kuchni znosić naczynia.
Po zabawie, sprzątnij klocki. Umyj ząbki, uczesz loczki.
Ładnie odłóż swe ubranko, na stoliczek lub krzesełko.
Zapamiętaj wszystko ładnie, swoje prawa znaj dokładnie,
może staną się podporą, nawet znać je – to już sporo!
Odpowiedz na pytania do wiersza
Prawa i obowiązki są po to, by wszystkim lepiej się wspólnie żyło. Prawa to to, co nam się należy, co zostało zapisane w Konstytucji, czyli najważniejszych dokumencie państwowym, a jeśli nie jest to spełniane to możemy się z tym zgłosić do sądu. Obowiązki natomiast to to, co my mamy zrobić, dać od siebie. One również pomagają nam lepiej żyć w społeczeństwie. Musimy znać prawa, by nikt nie zrobił nam krzywdy, by nie pozwalać sobie na złe traktowanie. Żeby nasze życie biegło w dobry sposób to musi być praw i obowiązków po równo. Czyli:
5. Proponuję teraz zabawę w naśladowanie „W co lubię się bawić?” – zabawa ruchowa – Dziecko ruchem prezentuje, w co lubi się bawić. Pozostali ( rodzic/ rodzeństwo) zgadują oraz naśladują jego ruchy. Potem następuje zmiana.
6. „Kolorowe dzieci” – osłuchanie z piosenką – aktywnie wysłuchajcie piosenki. Zachęcam, by każdy z Was spróbował zapamiętać choć jedną parę rymujących się wyrazów, które w niej wystąpiły.
https://www.youtube.com/watch?v=XMnJupsJnm8
Kolorowe dzieci
Gdyby, gdyby moja mama
Pochodziła z wysp Bahama
To od stóp po czubek głowy
Byłabym czekoladowa.
Mogłam przyjść na świat w Cejlonie
Na wycieczki jeździć słoniem
I w Australii mieć tatusia
I z tatusiem łapać strusie.
Nie patrz na to w jakim kraju
Jaki kolor dzieci mają
I jak piszą na tablicy
To naprawdę się nie liczy!
Przecież wszędzie każda mama
Każdy tata chce tak samo
Żeby dziś na całym świecie
Mogły żyć szczęśliwe dzieci.
Mogłam małą być Japonką
Co ubiera się w kimonko
Lub w Pekinie z rodzicami
Ryż zajadać pałeczkami.
Od kołyski żyć w Tunisie
Po arabsku mówić dzisiaj
Lub do szkoły biec w Mombasie
Tam gdzie palmy rosną w klasie.
Nie patrz na to w jakim kraju
Jaki kolor dzieci mają
I jak piszą na tablicy
To naprawdę się nie liczy!
Przecież wszędzie każda mama
Każdy tata chce tak samo
Żeby dziś na całym świecie
Mogły żyć szczęśliwe dzieci.
Los to sprawił lub przypadek
Że Hindusem nie był dziadek
Tata nie był Indianinem
I nie w Peru mam rodzinę.
Nie patrz na to w jakim kraju
Jaki kolor dzieci mają
I jak piszą na tablicy
To naprawdę się nie liczy!
Przecież wszędzie każda mama
Każdy tata chce tak samo
Żeby dziś na całym świecie
Mogły żyć szczęśliwe dzieci.
Pytania na temat treści piosenki:
8. Angielski:
Ostatnio przypomnieliśmy sobie kolory w języku angielskim :)
Oglądnijcie teraz odcinek bajki o Śwince Peppie w języku angielskim:
Rainbow - tęcza
https://www.youtube.com/watch?v=vKU38oV09SU
I posłuchajcie tęczowej piosenki :
https://www.youtube.com/watch?v=g5m3TLBmeuc
Goodbye!
Na dziś kochani wszystko! Do jutra!