Witajcie !!!
Wiecie kochani, że to już ostatnie dni zajęć i zabaw na odległość przed wakacjami?? Oprócz tego tygodnia, zostały nam jeszcze dwa dni. Tak, to już koniec roku szkolnego.
Ach, dopiero co był wrzesień…. przyszliśmy do przedszkola.. i tak szybciutko zleciało… jesień, zima, wiosna i teraz lato – koniec roku – wakacje. Wysłuchajcie piosenki o tym, że już czas pożegnać przedszkole. Niektórzy żegnają się już z nami na stałe – idą do szkoły! Życzymy Wam kochani wszystkiego dobrego! Samych sukcesów w szkole, dobrych ocen, kolegów i koleżanek. Dacie sobie świetnie radę. Wspominajcie nas miło i czasami odwiedzajcie:) Powodzenia!
Z dziećmi młodszymi żegnamy się na 2 miesiące. Pracowaliście wspaniale przez cały rok, a od połowy marca w trudnych i nietypowych warunkach. Przed wami wspaniały, długi
i zasłużony odpoczynek!
https://www.youtube.com/watch?v=_bqG-fMWSfI
Przypomnimy sobie w tym tygodniu, jak i gdzie można spędzić wakacje.
1. Zaczynamy od zabawy ruchowej, bo bardzo lubimy się ruszać.
https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs
https://www.youtube.com/watch?v=XdZ5R0Ixmlg
2.Czy lubicie podróżować? Wiemy, że tak. Ciekawa jesteśmy czym wybierzecie się na wakacje? samochodem, pociągiem, samolotem, rowerem…
Spróbujcie nazwać wszystkie środki lokomocji; wyklaszczcie sylaby i je policzcie.
3.Rozwiążcie zagadki o różnych środkach lokomocji.
Pędzi po torze szybko, z daleka,
bo tłum podróżnych na stacji czeka. (pociąg)
Ma skrzydła, choć nie jest ptakiem.
Lata podniebnym szlakiem. (samolot)
Ma maskę, a pod nią konie,
cylindry – nie na głowie.
A w środku siedzi człowiek. (samochód)
Ta wielka latająca maszyna
owada – ważkę, przypomina. (helikopter)
szyszka, szpilki, sowa, jagody, poziomki – las;
muszla, piasek, statek, parasol plażowy, latarnia morska – morze;
plecak, kolejka linowa, szarotka, trapery – góry;
kwiaty, pszczoła, żaba, motyl – łąka;
traktor, kosa, gęsi, krowa – wieś.
6.Zabawa pantomimiczna „ Odgadnij, co będę robił podczas wakacji”.
Dzieci naśladują czynności, które można wykonywać podczas letniego wypoczynku. Rodzic odgaduje, o jaką czynność chodzi.
7.Zabawy matematyczne – Góralskie liczenie: Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu.
Zadanie 1.
Na hali, na hali 10 owiec juhas pasie.
Dwie w góry mu uciekły – Ile teraz masz owiec, juhasie?
Dzieci układają 10 klocków. Odsuwają 2.
Udzielają odpowiedzi na pytanie:
Teraz jest 8 owiec.
Zadanie 2.
Do zagrody 9 owiec wpędził juhas młody.
Ale cztery starsze owce uciekły z zagrody.
Policz teraz szybko mi – ile owiec w zagrodzie śpi?
Zadanie 3.
Na hali, na hali raz się tak zdarzyło
że do 7 starszych owiec 3 młode przybyły.
Powiedz teraz mi, ile wszystkich owiec w zagrodzie śpi?
Zadanie 4.
Na łące pod górą juhas owce pasie;
cztery czarne owce i pięć białych hasa.
Ile wszystkich owiec jest w stadzie juhasa?
8.Teraz czas na masażyk „Malujemy lato”, żeby przez całe wakacje mieć
piękną i słoneczną pogodę, chociaż pamiętajmy, że deszcze jest potrzebny a podczas deszczu też może być świetna zabawa.
Dzieci zajmują miejsce za rodzicem
Rodzic recytuje wiersz Bożeny Formy, dzieci palcami i dłońmi obrazują go na plecach rodzica.
Świeci słońce, wykonują rozwartymi dłońmi ruchy koliste na środku pleców,
pada deszcz: dotykają opuszkami palców różnych miejsc na
plecach,
kapu, kap, kapu, kap. zaciśniętymi piąstkami delikatnie
uderzają w różnych miejscach,
A my z latem wyruszamy energicznie przesuwają rozwarte dłonie z lewej strony do prawej,
zwiedzić świat, zwiedzić świat. poklepują rozwartymi dłońmi plecy w różnych miejscach,
Policzymy drzewa w lesie dotykają pleców kolejno wszystkimi palcami lewej dłoni i prawej dłoni równocześnie,
i kwiaty na łące, rysują kontury kwiatów,
powitamy tańcem księżyc masują plecy rozwartymi dłońmi,
i kochane słońce. wykonują szybki, okrężny masaż całą dłonią,
Pobiegniemy wąską dróżką, stukają, na przemian, opuszkami palców,
górskimi szlakami, rysują dwie linie równoległe (ścieżkę) palcami wskazującymi,
do kąpieli w słonym morzu całą dłonią rysują fale,
wszystkich zapraszamy. delikatnie szczypią
ŚCISKAM WAS GORĄCO. MIŁEGO POPOŁUDNIA !!!