^Back To Top
  
  
  

Recycling - Gra

Banner brzesko 400x400

Realizowane programy

akademia-aquafresh

 

 

olbinica

 

 

wole wode1

 

 

pobrane 1

 

 

kkk

 

 

2013-10-24 dkk

Środa 24.06.

1.Witajcie. Pogoda ostatnio barowa, więc my poruszamy się przy wesołej piosence:

https://www.youtube.com/watch?v=Fkay6ge6sts

 

2. „Jedziemy na wycieczkę” – opowieść ruchowa – Waszym zadaniem jest naśladowanie ruchów według tego, co opowiada rodzic:

Wyobraźcie sobie, że za chwilkę wybieramy się na długą wycieczkę. Najpierw musimy zapakować nasz niewidzialny pleckach w potrzebne nam rzeczy: zabieramy, ubrania, buty, jedzonko, aparat i lornetkę (udajemy, że wkładamy te rzeczy do plecaka). Uwaga, wyruszamy (maszerujemy)! Najpierw jedziemy w góry, musimy się na nie wspinać (wspinamy się na palce i wyciągamy ręce do góry). Mamy bardzo ciężki plecak, wiec kosztuje nas to dużo siły (głośno oddychamy). Teraz nad morze, musimy przepłynąć kawałek (machamy rękoma jak do żabki). Następny przystanek to wieś, kosimy trawę i karmimy koniki i krówki (udajemy koszenie trawy, podawanie jedzenia). Po takiej wycieczce wracamy do przedszkola (maszerujemy), zdejmujemy ciężki plecak (udajemy, że to robimy). Kładziemy się na dywanie i głęboko oddychamy, odpoczywając.

 

3. Zabawy matematyczne https://www.youtube.com/watch?time_continue=21&v=R7LdKzYSncw&feature=emb_logo

Kolorowe klocki, patyczki, kamyki czy kasztany, wszystkie przedmioty wokół nas możemy wykorzystać do wprowadzenia dziecka w świat matematyki. Pierwsza z zabaw to kolorowe cyfry na kartach A4. Głośno wymawiamy cyferkę i skaczemy na nią lub podnosimy wysoko do góry (dzieci młodsze). Dziecko łącząc zabawę i ruch z poznawaniem cyferek szybko je oswoi i zapamięta. Stopniowo uczymy się szeregowania cyferek od najmniejszej do największej. Możemy to wizualizować na klockach czy patykach układając je od najmniejszego do największego.

 


Zabawy matematyczne mogą być prowadzone wszędzie, w lesie, w ogrodzie na spacerze:

Kolejny świetny sposób uczący przestrzeni, logicznego myślenia i planowania to samodzielne tworzenie labiryntów lub gier.  Możemy do tego celu użyć pudełka i wylepić w nim z plasteliny trasę labiryntu. Idealnie nadają się też do tego kartony i przedmioty z recyklingu. Spróbujcie też koniecznie ze swoimi pociechami narysować labirynt kredą na boisku szkolnym, chodniku. To zdecydowanie jedna z najlepszych zabaw dla dzieci.

4.„Gimnastyka smyka” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych:

  1. „Do namiotu” – zabawa orientacyjno-porządkowa –można użyć szarfy lub związanej skakanki, dzieci kładą je na podłodze. Najpierw biegają, na hasło „do namiotu” – wskakują obunóż do najbliższej szarfy/ skakanki. Zabawę powtarzamy 4-5 razy.
  2. „Szumią drzewa” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych – dzieci trzymają szarfy/skakanki oburącz nad głową i wykonują skłony na boki, a potem do dołu i do wspięcia na palce z wysokim uniesieniem rąk.
  3. „Opalanie” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych – dzieci siedzą na kolanach i unoszą wysoko trzymaną oburącz szarfę do góry, prostując plecy i wyciągając się w górę. Wykonują wdech, po czym robią wydech, opadając na podłogę i wyciągając jak najdalej ręce w przód. Zabawę powtarzamy 4-5 razy.
  4. „Wąska kładka” – ćwiczenie z elementem równowagi – dziecko przechodzi powoli po linie/skakance, starając się utrzymać równowagę. Zabawę powtarzamy dwukrotnie.
  5. „Fale” – zabawa wyciszająca – dziecko leżą na plecach i przytula ugięte kolana do klatki piersiowej, tworząc kołyskę. Kołysze się na boki oraz do przodu i do tyłu.

 

Na dzisiaj to wszystko! Do jutra!

Copyright © 2020. Publiczne Przedszkole w Porębie Spytkowskiej Rights Reserved.