^Back To Top
  
  
  

Wtorek 16.06.

Witajcie przedszkolaczki !!!

1.Zaczniemy dzisiejszy dzień od zaśpiewania piosenek, które może niektórzy znają, a mianowicie

„Do widzenia przedszkole”, ”Hej przedszkole ukochane”, ”Kończymy już przedszkole”, bo przecież zbliżamy się 6-latki do końca przedszkolnej drogi.

https://www.youtube.com/watch?v=4ba9aVhV88M

https://www.youtube.com/watch?v=L8g7oeL3QKY

https://www.youtube.com/watch?v=qmvipCo922w

2.Teraz powtórzmy sobie to czego nauczyliśmy się w ciągu całego  roku (dzisiaj liczymy),ale najpierw pobawmy się w wyliczanki :

 Matematyczna wyliczanka ;

 Jabłko, gruszka i daktyle – klaśnij w ręce razy tyle (3 razy)

 Kapusta i ogórek – tyle razy podskocz w górę (2 razy)

 Marchewka, pietruszka, bób – tyle razy przysiad zrób (3)

 Kalarepka i mak – za uszy 2 razy się złap.

 

„Umiem liczyć do dziesięciu"

Na jeden -klaśnij, na dwa-skocz,
trochę w lewą stronę zbocz.
Na trzy-machnij noga prawą
ale zrób to bardzo żwawo.
A na cztery -mrugnij okiem,
pięć-maszeruj równym krokiem.
Sześć-oznacza podskok w góre,
jakbyś chciał przeskoczyć górę.
Siedem to jest kroczek w prawo,
osiem-możesz bić już brawo.
A na dziewieć-"liczbę" krzyknij!
I na koniec stojąc w miejscu
wolno policz do dziesięciu!

 

Policzymy co się ma:
mam dwie ręce, łokcie dwa,
dwa kolana ,nogi dwie.
Wszystko pięknie zgadza się.
Dwoje uszu, oczki dwa
no i buzię też się ma,
A ponieważ buzia je
chciałbym buzie mieć też dwie!

Wykonajcie zadania matematyczne ,które zamieściłam pod zajęciami.

3.Po wysiłku umysłowym(matematycznym)zapraszam na porcję ćwiczeń gimnastycznych

 

Kto szybciej?

  • dzieci spacerują po dywanie, na umówiony sygnał, np. klaśnięcie jak najszybciej siadają na krześle, stają na jednej nodze, kładą się na brzuchu, itp.

Ręce w dole, ręce w górze,

Rysujemy koło duże,

Skok do góry, ręce w bok,

Teraz w przód zrób jeden krok,

Skok do tyłu, skok na jednej nodze,

Teraz usiądź na podłodze.

Ćwiczenia wzmacniające gorset mięśniowy kręgosłupa

Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą na przeciwko siebie:

  • Podawanie do siebie piłki rękami (ramiona ułożone w bok, łokcie uniesione)
  • Siłowanie – obie osoby trzymają piłkę. Na sygnał każdy ciągnie piłkę do siebie licząc np. do pięciu. Wygrywa ten, kto zabierze piłkę.
  • Klaskanie – dziecko powtarza rytm, którą rodzic pokaże (przy uniesionych łokciach).
  • Dmuchanie – podawanie  do siebie piłeczki ping-pongowej dmuchając ją.

Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą obok siebie

  • Rzucanie – rzucamy jak dalej oburączworeczek (lub np. kulkę papierową). Następnie czołgamy się po woreczek.
  • Ślizganie – leżąc na podłodze (lub na kocyku) ślizgi na brzuchu (ważne, by ręce odpychały się równocześnie). Zabawę można przeprowadzić w formie zawodów rodzic – dziecko.

Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą na plecach, głowami do siebie

  • Z kijkiem – chwytamy rękami za wspólny kijek (nad głową), nogi podnoszą się dotykając go stopami i wracają na podłoże.
  • Z kijkiem nr 2 – chwytamy rękami za wspólny kijek (nad głową), ciągniemy kijek do siebie (kto silniejszy)

Profilaktyka płaskostopia i ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu

Rodzic i dziecko lub dzieci w pozycji siedzącej

  • Co narysowałem? – rysujemy zakrętką butelki (trzymaną przez palce stóp) litery, cyfry, figury, zadaniem drugiej osoby jest odgadnąć co zostało zapisane/narysowane
  • Podaj butelkę! – turlanie stopami butelki  do siebie
  • Porządku – wrzucanie do butelki palcami stóp  żołędzi, kulek papierowych, pogniecionych wcześniej stopami
  • Grzechotka – butelka wypełniona wodą z brokatem jest trzymana przez palce stóp, zadaniem dzieci jest potrząsanie butelką „grzechotką” w dowolnym rytmie, rytm może naśladować druga osoba

Rodzic i dziecko lub dzieci w pozycji leżącej

  • Grzechotka nr 2 – jak wyżej, z tą różnicą, że butelkę trzymają ręce w leżeniu na brzuchu (łokcie w górze)
  • Kółka – leżymy na brzuchu, rodzic trzyma butelkę w wyprostowanych rękach, dziecko obiema rękami (łokcie uniesione) wrzuca na butelkę kółka/obręcze. związane w pętlę sznurówki
  • Złap mnie – rodzic trzyma butelkę wyprostowanych rękach. Dziecko czołga się do butelki, by np. nakleić na niej naklejkę lub ją przewrócić w określonym czasie (rodzic liczy np. do 8, 10 )
  • Kręgle – potrzebujemy do tej zabawy więcej butelek. Leżąc na brzuchu w pewnej odległości od butelek “kręgli” przewracamy je tocząc piłkę palcami stóp lub rękami (łokcie uniesione, w bok).

 

 

DLA CHĘTNYCH :propozycje zabaw matematycznych dla dzieci z wykorzystaniem różnorodnych materiałów:

   Matematyka na paluszkach:

https://dzieciakiwdomu.pl/2015/04/matematyka-na-paluszkach.html

Matematyka z kinderkiem

https://dzieciakiwdomu.pl/2015/08/matematyka-z-kinderkami.html

Wspieranie edukacji matematycznej

https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/03/wspieranie-edukacji-matematycznej-dzieci/

Copyright © 2024. Publiczne Przedszkole w Porębie Spytkowskiej Rights Reserved.