
Dzień dobry, dziś proponuję zabawy z aktywności językowej , zapraszam.
Na przywitanie:
https://www.youtube.com/watch?v=fLX5nj9jeuk
1. Rozwiąż zagadkę :
„Kto nas kocha tak jak nikt
 i ogarnia całym sercem?
 I do kogo można przyjść
 Z każdym smutkiem jak najprędzej ?
Ukryty wyraz :wybierz podkreślone litery z poniżej podanych wyrazów i przeczytaj wyraz :
Zima lato smok banan …………………………. .
2. „Czy znasz swoją mamę, swojego tatę?”- quiz.
 - Jaki program telewizyjny ogląda twoja (twój) mama (tata) najczęściej?
 - Jaki jest kolor oczu twojej (twojego) mamy (taty)?
 - Jaką potrawę najbardziej lubi twoja (twój) mama (tata)?
 - Ulubione zajęcie mojej (mojego) mamy (taty) to...?
 - Jakie ciasto twoim zdaniem udaje się mamie najbardziej?
 - Co twój tata robi najlepiej?
 - Jak mama (tata) odpoczywa?
 - W jakiej pracy domowej najczęściej pomagasz mamie (tacie)?
3. Posłuchaj wiersza "Niegrzeczna Zosia" 
 
 Zaszyj dziurkę póki mała
 Mama Zosię przestrzegała
 Ale Zosia niezbyt skora
 Odwlekała do wieczora.
 Z dziurki dziura się zrobiła
 A choć Zosia i zaszyła
 Popsuła się suknia cała
 Źle, że mamy nie słuchała.
Odpowiedz na pytania: Co się przydarzyło Zosi i dlaczego?
Jak myślisz, czego uczy ten wierszyk?
4. Opowiedz historyjkę obrazkową i nadaj jej tytuł.
 
5. Teraz czas na odprężenie, trochę ruchu - propozycja https://www.youtube.com/watch?v=fkLPrLpgs30
https://www.youtube.com/watch?v=U2-l87iDqU8
https://www.youtube.com/watch?v=Y4lnJz2BTJY
6. A teraz kilka zabaw integracyjnych:
 „Taniec na gazecie”- zabawa przy muzyce.
 Dowolna improwizacja rodziców i dzieci.
 
 „Rzeźbiarz”- zabawa integracyjna.
 Rodzice są plasteliną, z której dzieci modelują różne figury. Mogą być one stojące, siedzące lub leżące. Rodzice poddają się działaniu dzieci. Na zakończenie pracy dzieci nadają tytuł swojej rzeźbie.
 
 7. Masażyk (dzieci masują rodziców/ odwrotnie)
 Szliśmy razem na wycieczkę,
 (otwartą dłonią uciskanie pleców)
 z tyłu na plecach mieliśmy teczkę.
 (rysowanie prostokąta na plecach)
 Na niebie świeciło słoneczko,
 (zataczanie niewielkich kół na ramionach)
 a myśmy biegali w kółeczko.
 (rysowanie kół na łopatkach)
 Długą linę mama z tatą trzymali
 (rysowanie wężyka wzdłuż kręgosłupa)
 i wesoło na boki się kiwali.
 (kiwanie głową osoby siedzącej przed nami)
 Wolno szliśmy, szurając nogami
 (otwartą dłonią uciskanie pleców, a następnie
 głaskanie w dół i górę wzdłuż kręgosłupa)
 a mama skakała wesoło za nami.
 (dwoma palcami każdej ręki podskoki po plecach)
 Wtem zaczął kropić deszczyk
 (delikatne stukanie palcami po plecach)
 i poczuliśmy wesoły dreszczyk.
 (połaskotanie w pasie osoby siedzącej
 przed nami)
8. Na koniec w kartach pracy(książka fioletowa) 5,6 latki zrobią str. 51, 52.
9. Angielski:
Zaśpiewajmy:
https://www.youtube.com/watch?v=mjFcrv6Lfx8&list=PLp-gcWk_3hUm0ZkMWqtQZis1DGnPswH5k
Przypomnijcie sobie nazwy kolorów w języku angielskim:
https://www.youtube.com/watch?v=3u3fnEcGxL0
What's your favorite color? - Jaki jest Twój ulubiony kolor?
https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LY
Możecie wykonać rysunki w Waszym ulubionym kolorze :) Tak jak w piosence :)
W zeszłym tygodniu Dawidek wysłał mi piękną, kolorową gąsienicę. Brawo!

Na dziś to wszystko! Dbajcie o siebie, uśmiechajcie się do mamy i taty i pomagajcie im! Do poniedziałku!