Witajcie. Moi drodzy!!!
1.Przypomnijmy sobie piosenkę o dziadku farmerze i zabawmy się jeszcze raz
https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ
2.Super,to teraz posłuchajcie zagadki :
Skaczą po łące,
pływają w wodzie,
z bocianem żyją w
ciągłej niezgodzie ( żabki )
Oglądnijcie zatem bardzo ciekawe filmiki edukacyjne o żabach, dla dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=gfKhRnQu-PU
– posłuchajcie odgłosów jakie wydają żaby i ważnych informacji o wyglądzie zewnętrznym i życiu żab w naturalnym środowisku wodnym
(Opowiem ci , mamo, co robią żaby- odcinek 2 ,3)
https://www.youtube.com/watch?v=aopKuxr4G-o
3. Zabawa rytmiczno-artykulacyjna z wykorzystaniem wiersza T. Fiutowskiej ,,Żabie Łapki”
Dziecko podaje ręce mamie, stoją naprzeciwko siebie i powtarzają tekst, ilustrując go ruchem.
Dziecko : Dwie zielone małe żabki tak nad stawem grają w łapki: jedną łapką podnoszą prawą rękę, zgiętą w łokciu, do góry, klap, klap, klap. uderzają o prawą dłoń mamy, Drugą łapką podnoszą lewą rękę, ugiętą w łokciu, do góry, klap, klap, klap- uderzają o lewą dłoń mamy, Potem podnoszą obie ręce, ugięte w łokciach, klap, klap, klap- uderzają w obie dłonie partnera, Ty, bocianie, przykucają i grożą bocianowi, nie łap nas! Pokazują palcem wskazującym.
4. Odkrywanie litery: ż, Ż małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
– analiza i synteza słowa: żaba
– powiedz słowo : żaba – podziel słowo na sylaby( ża-ba), głoski ( ż-a-b-a
– ile jest sylab?
– ile jest głosek?
– jaką głoskę słyszysz na początku słowa- żaba?
5. Poszukiwanie wyrazów z literą „ż” w nagłosie, śródgłosie i wygłosie spośród różnych obrazków. (żaba, żyrafa,żubr, żmija, żonkil, żółw, nosorożec, ważka, nożyczki, nóż itd.)
6. Podawanie przykładów imion rozpoczynających się głoską Ż
(Żaneta, Żelisław, Żanna, Żaklina, Żelibor, Żegota).
7. Budowa schematu słowa: żaba, Żaneta
– dziecko układa tyle kartoników ile sylab słyszy w słowie: żaba
– pytamy dziecko: ile sylab słyszysz w słowie żaba? (dziecko rozsuwa kartoniki i wymawia je głośno)
– następnie układa tyle kartoników ile jest głosek (wymawia każdą głoskę dotykając kolejny kartonik).
Taki sam schemat stosujemy przy słowie: Żaneta
8. Budowanie modelu słowa: żaba, Żaneta
– dziecko głośno wymienia głoski w słowach żaba, Żaneta. Określa czy głoska jest samogłoską, czy spółgłoską. Pod schematami słów zaznacza miejsca samogłosek – czerwonymi kartonikami, a spółgłoski – niebieskimi kartonikami. Porównuje liczbę samogłosek i spółgłosek.
– dziecko określa ich wygląd, następnie umieszcza kartoniki z literami w odpowiednich miejscach pod modelami słów: żaba, Żaneta. (przypominamy dziecku, że imiona piszemy zawsze wielką literą).
9. Zabawa ruchowa „Żabie zabawy”.
Na hasło: żabka skacze!- dziecko naśladuje żabie skoki. Na hasło: żabka pływa! – dziecko, w leżeniu przodem, naśladuje pływanie żabką. Na hasło: żabka odpoczywa – wykonuje siad klęczny, chowa głowę w ramiona, pochylając się do przodu).
10.Posłuchajcie i pobawcie się razem z żabą i bocianem
https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg
https://www.youtube.com/watch?v=u0sql4bx4PI
10.Moi drodzy teraz dzieci młodsze czyli 3,4-latki zachęcam do wykonania krowy, ale w dowolny sposób ,oto propozycje:
Możecie też namalować sami wg. własnego pomysłu , z pomocą rodziców.
Starszaki natomiast zrobią żabkę, na pamiątkę litery” ż”
Lub taj jak na filmie (z rolki).
https://www.youtube.com/watch?v=l6OUqcf0fSs
Możecie także użyć własnej wyobrażni.
Prace możecie nadsyłać do nas.
Praca w kartach pracy -6-latki,niebieska książka str.64,65,66,67
5-latki,różowa książka str.68,69
Powodzenia. Miłej zabawy!!!
Na dzisiejsze popołudnie polecam słuchowisko pt. "Droga do szczęścia "
https://liblink.pl/HowM4tYDti