Witam Was Kochani !!!
1. Dzisiaj zaczynamy od pobudki w rytm znanej Wam piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=dzMLZrrj5Y0
2. Gdy już przebudziliście się, włączcie krótki filmik, mówiący o tym jak ubrać się na spacer wiosną.
https://www.youtube.com/watch?v=a8vLdF08skQ
-Proszę opowiedz jak ubieramy się na wiosenne spacery?
-Co znaczy określenie ubrać się na cebulkę?
-Dlaczego częściej chorujemy na wiosnę?
-Co należy robić, aby nie chorować?
3. Opowieść ruchowa- „Spacer po łące”. Rodzic powolutku czyta, a dziecko naśladuje ruchy, czynności.
„Dzieci wybierają się na spacer na łąkę wyjmują z szafy ubrania. Ubierają spodnie, najpierw jedna nogawka, teraz druga, podciągamy. Schylamy się wyciągamy buty – jeden but zakładamy, zawiązujemy. Teraz drugi, zakładamy zawiązujemy (wkładanie i zdejmowanie). Sięgamy po berecik...nakładamy, bierzemy torbę z prowiantem i w drogę.......
Droga na łąkę prowadzi przez wzgórza. Najpierw wchodzimy pod górę, wolno bo góra jest bardzo stroma, a teraz z górki i znowu w górę i w dół....
Już jesteśmy na łące, posłuchajcie kto się do nas zbliża? BOCIAN.....(chodź po dywanie wysoko unosząc kolana)
A czego on szuka na łące? ŻAB ( skacz jak żabka)
Żaby boją się bociana i dlatego uciekają przed nim do wody (biegnij).
Na łące można spotkać wiele owadów o popatrzcie jakie piękne motyle i osy (rozłóż ramiona i naśladuj lot motyla i osy- bzycz)....
A kto to ciekawie przygląda się tej zabawie? To PAJĄK...
Popatrzcie jak wspina się po nitce (wspinaj się).
Na łące rośnie wiele pięknych kwiatów nazrywamy ich dla mamy(skłon do przodu i zrywaj najpierw prawą a potem lewa ręką)).
O! Popatrzcie jak trawa kołysze się na wietrze (wysoko ręce do góry i kołysz nimi) coraz mocniej i mocniej. Oj, uciekajmy bo zaraz lunie deszcz (przykucamy pod parasolem- dłonie nad głową).
Dobrze, że udało nam się uciec przed deszczem. Teraz musimy się rozebrać i wstawić kwiaty do wazonu (naśladujemy zdejmowanie ubrań). O jak pięknie pachną nasze kwiaty (wdech-wydech kilka razy). Mamusi na pewno bardzo się spodobają...
4.Dla dzieci starszych sylabowe zabawy.
https://www.youtube.com/watch?v=6Zqa2hDFVIc
5. KTO NIE BOI SIĘ BAŁAGANU?
Mam nadzieję, że każdy z nas wie, że bałagan jest dowodem na świetną zabawę!
W tym przypadku możemy trochę ograniczyć bałagan - fajnym patentem jest wykorzystanie tacki z wyższymi bokami.
Wszystkie potrzebne rzeczy do zorganizowania tej aktywności każdy z nas ma w domu. Jestem tego pewna!
- mąka (lub inny sypki produkt - kakao, kasza, ryż, cukier, sól, kokos);
- wykałaczki, zapałki, kartki, flamastry;
- ewentualnie drukarka 🙂
Młodsze przedszkolaki mogą odwzorowywać kształty zaproponowane przez rodzica lub starsze rodzeństwo.
Starsze dzieci z ochotą będą proponować sobie nawzajem kształty do narysowania. Zróbcie z tego zabawę, zawody, to zależy tylko od Was.
Dojrzałe przedszkolaki, które idą od września do szkoły, z pewnością chętnie poćwiczą kształty liter. Możecie je wydrukować z linku poniżej lub samodzielnie wykonać.
https://www.facebook.com/groups/888480151541795/?ref=share
Ćwiczenie to robi sporo dobrego. Doskonalimy motorykę, percepcję wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową, graficzne obrazy liter, cyfr, figur, kształtów i symboli. Działajcie
5. Dla dzieci młodszych kilka bajeczek do słuchania - na wieczorne nudy 😉