Witam kochane dzieci i ich rodziców. Zapraszam do wspólnej zabawy wszystkich naszych wychowanków!
Zadanie 1.
Zaczniemy od gimnastyki buzi i języka –„ Poszukiwanie wiosny”.
Czyta rodzic, podpowiadając dziecku co ma w danej chwili zrobić.
Zbliżała się wiosna. Za oknem słychać było śpiew ptaków (dziecko naśladuje głosy ptaków). Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny. Jechał na koniku („kląskanie” językiem).Na łące zobaczył bociany (dziecko wymawia „kle. kle, kle”). Zatrzymał się na leśnej polanie (dziecko wymawia „prr”). Zsiadł z konia, rozejrzał się wokoło (oblizują wargi ruchem okrężnym). Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr (wykonuje krótki wdech nosem, chwilę zatrzymuje powietrze – bezdech – i długo wydycha ustami). Było ciepło i przyjemnie (uśmiecha się, rozchylając wargi). Na skraju polany zakwitły wiosenne kwiaty zawilce i sasanki. Pachniało wiosną (dziecko oddycha głęboko, wdychając powietrze nosem, wydychając ustami). Języczek pochylił się i powąchał kwiaty (wdycha powietrze nosem) i kichnął (dziecko kicha wymawiając „a psik”). W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla zaspanego jeża (dziecko ziewa; przeciska język między złączonymi zębami). Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu („kląskanie”, uderzając szerokim językiem o podniebienie).
Zadanie 2.
Zabawa oddechowa – „Wiosenny wiatr”. Drzemy kartkę lub kawałek gazety na długie paski.
Dziecko delikatnie dmucha na papierowe trawki długim strumieniem powietrza naśladując wiosenny wiatr.
Zadanie 3.
„Wiosna wokół nas”
Ilustracja przedstawia wiosnę w pełni. Proszę przyjrzyjcie się uważnie ilustracji, a następnie poproś rodzica, aby zakrył ekran. A teraz spróbuj powiedzieć co zapamiętałeś z obrazka. A może potem nastąpi zamiana ról- ty zasłonisz ekran, a rodzic powie co tam jest 😊
Zadanie4.
A teraz trochę pośpiewajcie i potańczcie z rodzicami naśladując bohaterów piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg
Zadanie 5.
„Wiosenne porządki w naszym domu.” Proszę, popatrz na te sprzęty poniżej i dopasuj do odpowiednich zdań.
Dzieci 5,6 letnie mogą policzyć ilość wyrazów w zdaniu, podzielą na głoski nazwy przedmiotów z ilustracji ( np. p-r-a-l-k-a)
Dzieci 3,4 letnie jeśli dadzą radę to niech spróbują podzielić na sylaby nazwy przedmiotów z ilustracji (np. pral-ka)
Zadanie 6.
Zabawa artykulacyjna – „Wiosenne wierszyki”
To już ostatnie zadanie, proszę dokończ rymowanki:
Zawitała do nas wiosna,
pani piękna i …(radosna).
W prezencie przyniosła kwiecie,
by cudnie było na …(świecie).
Na drzewo i ten krzew szary
rzuciła zielone …(czary).
Ptaków tłumy czarowała,
piękne nutki …(darowała).
Dobrze jest mieć takie dary,
bo dotąd świat nasz był …(szary).
Zimę i szarą pogodę
wysłała w daleką …(drogę)
Dziękuję za spędzony razem czas. Jeśli to za mało to dla chętnych: Narysuj jak sprzątasz w pokoju 😊 a pracę przyniesiesz do przedszkola, po czasie kwarantanny. Zachęcam również do codziennej aktywności, pomocy rodzicom w obowiązkach domowych i pozdrawiam Was serdecznie Pani Iwonka.
Propozycje gimnastyki w wolnych chwilach: