^Back To Top
  
  
  

Recycling - Gra

Banner brzesko 400x400

Realizowane programy

akademia-aquafresh

 

 

olbinica

 

 

wole wode1

 

 

pobrane 1

 

 

kkk

 

 

2013-10-24 dkk

Poniedziałek 18.05.

Witajcie !!!

1.W tym tygodniu porozmawiamy sobie o  łące, już wspominaliśmy troszkę o niektórych mieszkańcach łąki w kwietniu, ale teraz dowiemy się o wiele więcej, zwłaszcza, że żyją na niej bardzo ważne i potrzebne zwierzęta i owady.

2.Posłuchajcie i oglądnijcie film pt.”Przygody Skrzata Borówki”- Łąka”

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

3.Powiedzcie teraz:

- Jakie imię ma skrzat, który oprowadzał nas po łące?

-Jakie zwierzęta spotkał na łące

-Skąd wzięła się łąka?(jak powstała)

-Jakie kwiaty i owady zauważyliście?

4.Czas na zabawę przy piosence pt.”Na majowej łące”

https://www.youtube.com/watch?v=cb0dNXPEYoc

5.Kochani  popatrzcie uważnie na ilustracje łąki :

-Policzcie ile jest owadów?

-Ile jest ptaków?

-Ile jest zwierząt ?

-Czego jest więcej, ptaków, czy owadów ,o ile wiecej ?

-Kto żyje pod ziemią ?

6.Moi drodzy wiecie już, że łąka jest mieszkaniem wielu zwierząt i owadów, dlatego należy pamiętać ,że nie możemy dopuścić do tego żeby te zwierzęta i przyroda przestały istnieć. Przecież kochamy zwierzęta, kwiaty, piękne motyle, bociany. Jedną bardzo ważną rzeczą jest nie wypalanie traw ,łąk.

Przypomnijmy sobie o ekologii i ochronie przyrody, to nasz temat na ten rok szkolny. Przypomnijmy sobie numer telefonu do straży pożarnej -998

Zobaczcie co stanie się ze zwierzętami w czasie pożaru.

Przypomnijmy sobie wszystkie ważne numery alarmowe:

Nie tak dawno, bo 4 maja obchodzony był Międzynarodowy Dzień Strażaka! 🚨🚒

Dzień ten został poświęcony Strażakom w hołdzie za ich trud i narażanie wlasnego życia,
w podziękowaniu za pomoc i ratunek ludzkiego mienia i życia! 😊
Zachęcamy do wysłuchania piosenki, która w doskonały sposób wyjaśnia na czym polega ciężka praca Strażaka- Bohatera! 
 
 
Dla chętnych kilka ćwiczeń grafomotorycznych w oparciu o karty pracy i kolorowanki zamieszczone na podanej poniżej stronie internetowej ⬇
 

7 . Na koniec  zachęcam was do cyklicznego pełnienia dyżurów, takich jak:  nakrywanie do stołu, odnoszenie naczyń po posiłku, sprzątanie swojego pokoju, podlewanie kwiatów, ścieranie kurzu itp.

Podczas pełnienia dyżuru włącz sobie piosenkę pt.”Piosenka o sprzątaniu domu”

https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w

8.Praca w kartach pracy; -5,6-latki,książka fioletowa str.36,37-tutaj jeszcze raz opowiedzcie o łące, ale pamiętajcie ,całymi zdaniami  str.41.

4-latki str. 48,49

A na popołudnie zapraszam na krótki film”25 ciekawostek o których jeszcze przed chwilą nie miałeś pojęcia”.

Jest naprawdę ciekawy

https://www.youtube.com/watch?v=NJwgFeqAvQE

 

Dla chętnych zapraszam na gimnastykę buzi i języczka

„Przygody Języczka-Wędrowniczka"

 

Opowiadamy bajkę, w czasie, której dzieci wykonują określone ruchy warg, języka, ćwiczenia oddechowe:

 Pewnego dnia Języczek-Wędrowniczek postanowił pojechać na wycieczkę.- Ale zanim pojadę muszę posprzątać mieszkanie - pomyślał.Jak pomyślał tak zrobił. Na początek wymył sufit mieszkania (staranne oblizywanie czubkiem języka podniebienia), podłogę (dokładne oblizy­wanie dna jamy ustnej), jedną ścianę (oblizywanie językiem wewnętrz­nej strony policzków), drugą ścianę (te same ruchy co poprzednio), póź­niej okna (oblizywanie każdego ząbka po kolei), a na końcu umył drzwi (oblizywanie warg ruchem okrężnym)

- Teraz już mogę pojechać na wycieczkę - pomyślał Języczek.

Wsiadł na swego konia i pojechał do zaczarowanego lasu (uderzanie czub­kiem języka o wałek dziąsłowy - naśladowanie odgłosów jazdy kon­nej).

W lesie języczek zatrzymał konia (wymawianie głosek prrr) i rozejrzał się dookoła. Popatrzył na niebo (wysuwanie języka z jamy ustnej i kiero­wanie go w stronę nosa), na polanę (wysuwanie języka na brodę), w jed­ną stronę (kierowanie języka w stronę kącika ust) i w drugą stronę (dru­gi kącik ust). Gdy już wszystko obejrzał, przeszedł las w jedną stronę (ru­chy języka po podniebieniu - od dziąseł do gardła), w drugą stronę (prze­suwanie języka od gardła do dziąseł) i przedarł się przez gęste krzaki i drzewa (język przeciska się przez zaciśnięte zęby).

Nagle zobaczył dziwnych mieszkańców zaczarowanego lasu, którzy przy­szli się z nim przywitać:

- Parskaczy (wykonujemy motorek wargami),

- Wargaczy (rytmiczne uderzanie palcami w zaciśnięte usta),

- Szuwarki (wkładamy palec między wargi i poruszamy nim rytmicz­nie),

- Indian - dużych (bardzo głośne naśladowanie odgłosu Indian) i ma­lutkich (cich naśladowanie odgłosu Indian).

Języczek przywitał się ze wszystkimi (wykonujemy całuski wargami) i za­czął się z nimi wesoło bawić w berka i chowanego.

Po pewnym czasie zmęczeni przyjaciele zaczęli nadsłuchiwać, co dzieje się w lesie. Usłyszeli szelest liści (sz, sz, sz), szum wiatru (w, w, w), głos kukułki (ku - ku - ku), rechot żab (kum - kum - kum), stukot dzięcioła (puk - puk - puk) i pluskot rybek w wodzie (plum - plum - plum).

Nagle wszyscy zobaczyli ciemne chmury, które zbierały się nad lasem. Ję­zyczek i jego przyjaciele postanowili je rozdmuchać, aby nie dopuścić do nadchodzącej burzy (wykonywanie mocnych wydechów) i udało się: - chmury zostały rozdmuchane. 

Powoli zapadał wieczór i Języczek musiał wracać do swojego domu. Ale najpierw muszę nazbierać malin i jagód - pomyślał (dzieci przy po­mocy rurek robią wdech i zbierają papierowe maliny i jagody do ko­szyka). Gdy nazbierał cały koszyk, pożegnał się z nowymi przyjaciółmi (cmoka­nie wargami), wsiadł na konia i przyjechał do domu, gdzie od razu zasnął śniąc o nowych przygodach.

 

 

 

 

 

Copyright © 2020. Publiczne Przedszkole w Porębie Spytkowskiej Rights Reserved.