^Back To Top
  
  
  

Recycling - Gra

Banner brzesko 400x400

Realizowane programy

akademia-aquafresh

 

 

olbinica

 

 

wole wode1

 

 

pobrane 1

 

 

kkk

 

 

2013-10-24 dkk

Piątek 15.05.

  1. Witajcie kochani! Zacznijmy od ćwiczeń.

Dla dziecka podwójna kartka z gazety, tamburyn, obręcz. • Dziecko maszeruje po pokoju. W rękach trzyma gazetę. Rodzic liczy głośno do czterech, na cztery dziecko podnosi do góry rękę z gazetą. • Zabawa orientacyjno-porządkowa Kury na grzędzie. Dzieci  to kury siedzące w kurniku na grzędach. Każde dziecko układa przed sobą gazetę i wykonuje na niej siad klęczny. Na dźwięk tamburynu kura wychodzi na podwórko i porusza się po nim w sposób charakterystyczny dla tych zwierząt. Na przerwę w grze wraca do kurnika, na swoje miejsca. Przyjmuje pozycję wyjściową. • Ćwiczenie wyprostne – Uwaga, lis! Dzieci są kurami. Na hasło: Lis, zatrzymują się natychmiast w miejscu, prostują plecy, kładą gazety na głowie i stoją nieruchomo do chwili, aż usłyszą ponowny dźwięk klaśnięcia • Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Ziarno dla kury. Dzieci stoją w lekkim rozkroku. Zwijają gazetę w kulkę – to ziarno dla zwierząt – i trzymają ją oburącz przed sobą. Na sygnał rodzica dzieci przenoszą kulkę z gazety oburącz za głowę, puszczają na podłogę za plecami (wysypują ziarna), a następnie zamieniają się w kurki – wykonują skłon do przodu, oburącz chwytają kulkę leżącą z tyłu i podnoszą do góry na znak wykonania zadania. • Ćwiczenie mięśni brzucha – Ukryte ziarno. Dzieci leżą na brzuchu. Kulkę układają przed sobą, policzek opierają na dłoniach ułożonych na podłodze jedna na drugiej. Na sygnał R. wkładają kulkę pod brodę, wyciągają ręce w przód, podnoszą klatkę piersiową i utrzymują przez chwilę taką pozycję. Następnie wracają do pozycji wyjściowej. • Zabawa z elementem rzutu i celowania – Sito. Dzieci stoją w rzędzie, trzymając w jednej ręce kulkę z gazety. R. stoi w pewnej odległości od dzieci, trzymając w ręce obręcz opartą o podłogę. Dzieci kolejno rzucają kulką tak, aby przerzucić ją przez środek obręczy – sito. Wykonują ćwiczenie na przemian: prawą ręką i lewą ręką.

2.Rozmowy na wiejskim podwórku – zabawy teatralne z elementami ćwiczeń artykulacyjnych.
Zabawcie się teraz z rodzeństwem i rodzicami w naśladowanie odgłosów zwierząt z obrazków.

3.A teraz pośpiewajmy razem o  farmie.
https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

4.Zapraszam do posłuchania wiersza Iwony Róży Salach pt.: „Bajka”.

Zapraszam dzieci na bajkę,
w której kot pali fajkę
– pyku, pyku, pyk.
Ja sama jej nie pamiętam,
więc bajkę powiedzą zwierzęta.
– Ko, ko – kokoszka zaczęła i szybko odfrunęła.
– Kukuryku! – zapiał kogutek i jeszcze szybciej uciekł.
– Gul, gul – indyki pisnęły.
 – Mee – potem kozy zaczęły.
 – Gę, gę – gąski zagęgały, lecz bajki mówić nie chciały.
– Kwa, kwa – kaczki krzyknęły.
– Kwi, kwi – świnki kwiknęły.
– Muuu – głośno ryknęła krowa.
– Beee – baran jej zawtórował.
– Miau, miau – kotki zapiszczały.
– Ihaha – koniki głos dały.
– Hau, hau, hau – krzyknęły szczeniaczki.
Głosów był wybór taki! Zwierzęta ryczały, beczały,
kwakały, gdakały i piały, szczekały, gęgały, miauczały,
lecz bajki nie powiedziały.

  • Rozmowa na temat wiersza:
    − Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
    − Jakimi głosami odzywały się zwierzęta?
    − Dlaczego zwierzęta nie opowiedziały bajki?
    • Wspólne przedstawienie inscenizacji wiersza. Możecie teraz poudawać zwierzątka z wierszyka wykorzystując zabawkowe figury zwierząt, lub sami przebrać się za zwierzęta i odgrywać scenki z wiersza.

5.Sprawdzcie swoją spostrzegawczość i szybkość.

 

 


                                         Na pierwszym obrazku połącz zwierzęta z ich cieniami

 

                                         W drugim obrazku postaraj się znaleźć 8 szczegółów

 

W ostatnim dopasuj konika i świnkę do odpowiedniego cienia

 

Brawo! Udało się!

6.Zabawy na świeżym powietrzu
• Zabawa ruchowa z elementem toczenia – Kręgle z butelek. Pięć butelek plastikowych wypełnionych wodą lub piaskiem, piłka. Rodzic ustawia bardzo blisko siebie pięć plastikowych butelek (najlepiej, aby stykały się ściankami). Dzieci stają naprzeciwko butelek, przed wyznaczoną linią rzutu. Kolejno toczą piłkę po trawie w kierunku butelek tak, aby jak najwięcej z nich przewróciło się. Liczą, ile butelek leży na ziemi. Zabawę powtarzamy kilka razy.
 • Zabawy swobodne z wykorzystaniem urządzeń ogrodowych.

  1. Karty pracy 5,6 latki- książka fioletowa str.9, 10,11.

Na dziś to wszystko! Miłego weekendu!

 

Copyright © 2020. Publiczne Przedszkole w Porębie Spytkowskiej Rights Reserved.