^Back To Top
  
  
  

Recycling - Gra

Banner brzesko 400x400

Realizowane programy

akademia-aquafresh

 

 

olbinica

 

 

wole wode1

 

 

pobrane 1

 

 

kkk

 

 

2013-10-24 dkk

Czwartek 14.05

Witajcie. Moi drodzy!!!

1.Przypomnijmy sobie piosenkę o dziadku farmerze i zabawmy się jeszcze raz

 https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

2.Super,to teraz posłuchajcie zagadki :                                                                                                                                                                        

Skaczą po łące, 
pływają w wodzie,
z bocianem żyją w
ciągłej niezgodzie ( żabki )

 

Oglądnijcie zatem bardzo ciekawe filmiki edukacyjne o żabach, dla dzieci

 

 

 https://www.youtube.com/watch?v=gfKhRnQu-PU

 

 

– posłuchajcie odgłosów jakie wydają żaby i ważnych informacji o wyglądzie zewnętrznym i życiu żab w naturalnym środowisku wodnym

 

(Opowiem ci , mamo, co robią żaby- odcinek 2 ,3)

https://www.youtube.com/watch?v=aopKuxr4G-o

3. Zabawa rytmiczno-artykulacyjna z wykorzystaniem wiersza T. Fiutowskiej  ,,Żabie Łapki”

Dziecko podaje ręce mamie, stoją naprzeciwko siebie i powtarzają tekst, ilustrując go ruchem.

Dziecko : Dwie zielone małe żabki tak nad stawem grają w łapki: jedną łapką podnoszą prawą rękę, zgiętą w łokciu, do góry, klap, klap, klap. uderzają o prawą dłoń mamy, Drugą łapką podnoszą lewą rękę, ugiętą w łokciu, do góry, klap, klap, klap- uderzają o lewą dłoń mamy, Potem podnoszą obie ręce, ugięte w łokciach, klap, klap, klap- uderzają w obie dłonie partnera, Ty, bocianie, przykucają i grożą bocianowi, nie łap nas!  Pokazują palcem wskazującym.

 

4. Odkrywanie litery: ż, Ż  małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. 

  – analiza i synteza słowa: żaba    

  – powiedz słowo :  żaba – podziel słowo na sylaby( ża-ba), głoski ( ż-a-b-a                                                           

  – ile jest sylab?                                                                                                                                                                   

   – ile jest głosek?                          

   – jaką głoskę słyszysz na początku słowa- żaba?                                           

 

5. Poszukiwanie wyrazów z literą „ż” w nagłosie, śródgłosie i wygłosie spośród różnych obrazków. (żaba, żyrafa,żubr, żmija, żonkil, żółw, nosorożec, ważka, nożyczki, nóż itd.)

6. Podawanie przykładów imion rozpoczynających się głoską Ż

(Żaneta, Żelisław, Żanna, Żaklina, Żelibor, Żegota).

 

7. Budowa schematu słowa: żaba, Żaneta                                                                                                                   

 – dziecko układa tyle kartoników ile sylab słyszy w słowie: żaba                                                                          

– pytamy dziecko: ile sylab słyszysz w słowie żaba? (dziecko rozsuwa kartoniki i wymawia je głośno)

– następnie układa tyle kartoników ile jest głosek (wymawia każdą głoskę dotykając kolejny kartonik).

Taki sam schemat stosujemy przy słowie: Żaneta

 

8. Budowanie modelu słowa: żaba, Żaneta                                                                                                                               

– dziecko głośno wymienia głoski w słowach żaba, Żaneta. Określa czy głoska jest samogłoską, czy spółgłoską. Pod schematami słów zaznacza miejsca samogłosek – czerwonymi kartonikami, a spółgłoski – niebieskimi kartonikami. Porównuje liczbę samogłosek i spółgłosek.

– dziecko określa ich wygląd, następnie umieszcza kartoniki z literami w odpowiednich miejscach pod modelami słów: żaba, Żaneta. (przypominamy dziecku, że imiona piszemy zawsze wielką literą).

9. Zabawa ruchowa „Żabie zabawy”.

Na hasło: żabka skacze!- dziecko naśladuje żabie skoki. Na hasło: żabka pływa! – dziecko, w leżeniu przodem, naśladuje pływanie żabką. Na hasło: żabka odpoczywa – wykonuje siad klęczny, chowa głowę w ramiona, pochylając się do przodu).

10.Posłuchajcie i pobawcie się razem z żabą i bocianem

https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg

https://www.youtube.com/watch?v=u0sql4bx4PI

 

 

10.Moi drodzy teraz dzieci młodsze czyli 3,4-latki zachęcam do wykonania krowy, ale w dowolny sposób ,oto propozycje:

Możecie też namalować sami wg. własnego pomysłu , z pomocą rodziców.

Starszaki natomiast zrobią żabkę, na pamiątkę litery” ż”

 

Lub taj jak na filmie (z rolki).

https://www.youtube.com/watch?v=l6OUqcf0fSs

Możecie także użyć własnej wyobrażni.

Prace możecie nadsyłać do nas.

Praca w kartach pracy -6-latki,niebieska książka str.64,65,66,67

5-latki,różowa książka str.68,69

Powodzenia. Miłej zabawy!!!

 

Na dzisiejsze popołudnie polecam słuchowisko pt. "Droga do szczęścia "
https://liblink.pl/HowM4tYDti

Copyright © 2020. Publiczne Przedszkole w Porębie Spytkowskiej Rights Reserved.